scenariusz zajęć

Plansza 112 min

Do kogo po pomoc? Trenujemy numer alarmowy 112

Zajęcia trenujące wzywanie pierwszej pomocy realizują zadanie 7 przedszkola: „Tworzenie sytuacji sprzyjających rozwojowi nawyków i zachowań prowadzących do samodzielności, dbania o zdrowie, sprawność ruchową i bezpieczeństwo, w tym bezpieczeństwo w ruchu drogowym”. Zadanie to wydaje się być kluczem przedszkolnego wychowania od najmłodszej grupy, a jego pogłębienie o wypadki buduje pewność siebie w nieprzewidzianych sytuacjach i umiejętność przewidywania konsekwencji różnych zachowań.

Uczestnicy starsze dzieci przedszkolne (5-latki)
Cele ogólne
  • rozpoznawanie sytuacji, w których potrzebna jest pomoc
  • zapoznanie i utrwalanie numeru alarmowego
Cele szczegółowe
  • rozróżnianie sytuacji, w których dziecko może poradzić sobie samo lub potrzebuje pomocy nauczyciela/kolegi oraz sytuacji, w których konieczne jest wezwanie pogotowia, policji lub straży pożarnej
  • utrwalenie numeru 112
  • przewidywanie działań służb
  • trening wzywania pierwszej pomocy
Czas trwania 45 minut
Potrzebne materiały
  • fotografie lub ilustracje pokazujące różne niebezpieczne dla zdrowia i życia sytuacje (patrz: załącznik Widzę i reaguję)
  • fotografie: strażaka, policjanta, ratownika/lekarza
  • plansza lub plakat z numerem 112 (patrz: załącznik)
  • 3 opaski na głowę z wizerunkami strażaka, policjanta i ratownika
  • 6 4-elementowych  historyjek obrazkowych przedstawiających sytuacje z udziałem służb
  • telefon komórkowy
Liczba uczestników 25 osób

Mój młodszy brat. Uwrażliwienie na potrzeby dzieci z zespołem Downa

Scenariusz zajęć z wykorzystaniem książki Moniki Krajewskiej Mój młodszy brat, do przeprowadzenia w klasach I–III szkoły podstawowej. Celem zajęć jest kształtowanie wrażliwości na potrzeby ludzi niepełnosprawnych.

Uczestnicy uczniowie klas I–III
Cele ogólne Kształtowanie postawy wrażliwości na potrzeby człowieka z niepełnosprawnością
Cele szczegółowe, uczeń
  • uczestniczy w czytaniu wrażeniowym książki Mój młodszy brat
  • zastanawia się nad tym, czym jest niepełnosprawność
  • wymyśla zabawy „rehabilitacyjne”
  • doświadcza trudu i nazywa swe uczucia podczas wcielania się osobę nie w pełni sprawną
Czas trwania 90 minut
Potrzebne materiały
  • książka Moniki Krajewskiej Mój młodszy brat, wyd. Media Rodzina
  • kolorowy tunel z materiału do zabaw w przechodzenie i chowanie się.
  • fotografie dzieci, przedstawiające różne emocje oraz rozmaite niepełnosprawności
  • rękawiczki z jednym palcem (kilka  par)
  • małe kartoniki ze znakiem zapytania (dla każdego dziecka)
 
Liczba uczestników do 25 osób
Sprawdź inne serwisy