Rzecznik Praw Obywatelskich negatywnie ocenia rozwiązanie, w którym w regulaminach tworzonych na poziomie danej placówki i tylko dla niej były uregulowane wskaźniki oceny pracy nauczycieli, które określają poziom spełniania poszczególnych kryteriów oceny ich pracy.
W ramach programu będzie można uzyskać wsparcie finansowe ze środków budżetu państwa. Umożliwi to realizację zadania obejmującego przygotowanie i przeprowadzenie działań związanych z obchodami setnej rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości. Szczegóły określa projekt rozporządzenia w tej sprawie. Wnioski należy złożyć do 30 maja.
Uczniowie słabowidzący są bardzo różnorodną grupą. Ich możliwości widzenia znacznie się różnią w zależności od zakresu uszkodzenia narządu wzroku. Dzieci słabowidzące z obniżoną ostrością wzroku będą miały trudność w spostrzeganiu małych przedmiotów, szczegółów występujących u większych elementów. Uczniowie słabowidzący z ograniczonym polem widzenia mają utrudniony odbiór przestrzeni, co wpływa na małą orientację przestrzenną i może prowadzić do obniżenia poziomu poczucie bezpieczeństwa. Wielu uczniów słabowidzących ma zaburzoną koordynację wzrokowo-ruchową, wpływa to na obniżone tempo pracy i zmniejszoną precyzję czynności praktycznych.
Misja tegorocznej edycji programu brzmi: „Budżet. Ogarniamy wydatki”. Ma uświadomić młodzieży, jak duże znaczenie ma budżet (od rodzinnego po budżet państwa) oraz w jaki sposób możemy decydować o wydatkach w naszej okolicy. Uczestnicy będą mogli wygrać wycieczkę do Warszawy, podczas której spotkają się m.in. z Youtuberem Kamilem „Kaluchem” Kalińskim.
Ze strony Ministerstwa Edukacji Narodowej można pobrać materiały ćwiczeniowe do podstawy programowej kształcenia ogólnego, dostosowane do potrzeb edukacyjnych i możliwości psychofizycznych uczniów niepełnosprawnych mających trudności w uczeniu się lub komunikowaniu się.