Dyrektorzy większości szkół i przedszkoli z niepokojem czekają na rozpoczęcie roku szkolnego. Większość liczy się z tym, że za kilka tygodni konieczne będzie skorzystanie z nowych regulacji dotyczących bezpieczeństwa i higieny, czyli zawieszenie zajęć. Sprawdź, jak krok po kroku powinna przebiegać procedura zawieszenia zajęć w szkole i przedszkolu ze względu na zagrożenie wywołane COVID-19.
Po uzyskaniu zgody na zawieszenie zajęć w szkole ze względu na zagrożenie zdrowia uczniów wywołane aktualną sytuacją epidemiologiczną, dyrektor musi poinformować społeczność szkolną o podjętej decyzji. Pobierz wzór zarządzenia w sprawie zawieszenia zajęć w szkole ze względu na zagrożenie wywołane COVID.
Dyrektor szkoły, przedszkola lub placówki może, za zgodą organu prowadzącego i po uzyskaniu pozytywnej opinii właściwego państwowego powiatowego inspektora sanitarnego, zawiesić zajęcia na czas oznaczony, jeżeli ze względu na aktualną sytuację epidemiologiczną może być zagrożone zdrowie uczniów. Pobierz wzór wniosku do organu prowadzącego.
Epidemia koronawirusa to szczególnie trudny okres dla uczniów, którzy ze względu na stan zdrowia zmuszeni są do pozostawania w szpitalach. Należy jednak pamiętać, że mimo epidemii, należy zapewnić im kształcenie oraz specjalne działania opiekuńczo-wychowawcze w przedszkolu, oddziale przedszkolnym w szkole podstawowej lub szkole, zorganizowanych w podmiocie, odpowiednio do wskazań lekarza prowadzącego leczenie. Czy to oznacza, że placówek zorganizowanych w szpitalach nie obejmują przepisy dotyczące ograniczenia funkcjonowania związane z COVID-19?
Artykuł archiwalny. Poznaj aktualne wskazówki dotyczące udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej w nauczaniu zdalnym: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w czasie pandemii
Dyrektorzy odpowiedzialni za zapewnienie realizacji zadań szkoły czy przedszkola w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania placówek oświatowych zastanawiają się czy powinni uwzględnić również prowadzenie zajęć z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Poznaj odpowiedź eksperta.
Dyrektorzy oraz rodzice dzieci uczęszczających do przedszkola pytają, czy opłata stała za publiczne przedszkole , która jest pobierana z góry, podlega zwrotowi bądź odliczeniu w następnym miesiącu, skoro zajęcia się nie odbywają. Sprawdź, jakie jest stanowisko eksperta.
Minister Edukacji Narodowej poinformował o uruchomieniu kolejnego etapu powrotu do stacjonarnego funkcjonowania szkół i placówek. W tym roku uczniowie nie wrócą już na regularne lekcje. Sprawdź harmonogram przywracania działalności poszczególnych jednostek systemu oświaty.
Dowiedz się, czy w czasie prowadzenia zajęć na odległość nauczyciele powinni oceniać uczniów z niepełnosprawnością intelektualną uczęszczających do szkół specjalnych.
Już od poniedziałku 4 maja 2020 r. możliwe będzie diagnozowanie oraz wydawanie opinii i orzeczeń przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne.
W zakładce w-booki znalazły się kolejne publikacje poświęcone funkcjonowania placówek oświatowych w okresie zdalnej nauki. Eksperci odpowiadają na najczęściej zadawane pytania oraz wyjaśniają, jak prowadzić nadzór pedagogiczny dyrektora szkoły.
Ebook zawiera wyjaśnienia dotyczące zasad sprawowania nadzoru dyrektora w czasie, kiedy zadania placówki oświatowej są realizowane z wykorzystaniem metod i technik kształcenia na odległość. Wyjaśniamy, o czym pamiętać, aby mimo pracy poza siedzibą placówki, nadzór pedagogiczny był sprawowany rzetelnie i skutecznie.
Ebook zawiera zestawienie najczęściej zadawanych pytań dotyczących funkcjonowania placówki oświatowej w czasie ograniczenia jej funkcjonowania. Eksperci udzielili odpowiedzi zarówno na pytania dotyczące organizacji nauczania, jak i spraw kadrowych.
Przepisy rozporządzenia ograniczającego pracę szkół nie wykluczają stosowania przepisów dotyczących pomocy psychologiczno-pedagogicznej, co oznacza, że w miarę możliwości należy jej udzielać. Jak zatem rozliczać tę pracę, jeżeli zgodnie z organizacją szkoły pomoc psychologiczno-pedagogiczna była udzielana w godzinach ponadwymiarowych?
Dyrektorzy przedszkoli i szkół otrzymali informację o planowanym monitorowaniu sposobu realizacji działań adresowanych do dzieci i młodzieży potrzebujących wsparcia. Monitorowaniem mają być objęte w szczególności zajęcia z zakresu wczesnego wspomagania rozwoju dziecka, zajęcia rewalidacyjno-wychowawcze, zajęcia z zakresu tzw. specjalistycznej rewalidacji. Jak rozumieć zawiadomienie o monitorowaniu i jak się na nie przygotować.
Egzaminy maturalne to okres, który trudno porównać do jakiegokolwiek innego w całej edukacji. Niepewność towarzyszy maturzyście na każdym kroku – czy wystarczająco się przygotował, czy wybrał odpowiednie przedmioty, czy wyniki pozwolą dostać się na wymarzony kierunek studiów. Obecnie poziom stresu podbija dodatkowo stan epidemii. Wiadomo już, że egzaminy nie odbędą się w maju, ale dokładny termin wciąż nie jest znany.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.