Uczniowie i nauczyciele nie wrócą do szkół i placówek oświatowych po świętach wielkanocnych. Egzamin ósmoklasisty i matura nie odbędą się terminach wyznaczonych w harmonogramie.
Pobierz ebooki na temat organizacji pracy szkoły w czasie pandemii w kontekście spraw kadrowych. W publikacji „Placówka oświatowa w czasie pandemii koronawirusa. Zagadnienia kadrowe” odpowiadamy na następujące pytania: Kto gdzie powinien pracować? Jak zorganizować pracę zdalną? Jak zorganizować niezbędny kontakt? Jak powinien pracować: pedagog, psycholog, bibliotekarz, pracownik świetlicy, nauczyciel wspomagający, specjaliści Jak naliczać wynagrodzenia? Jakie wynagrodzenie za gotowość? Jak zorganizować bieżące sprawy kadrowe?
Nauczyciele zatrudnieni w przedszkolach i szkołach specjalnych, którzy są uprawnieni do otrzymywania dodatku za pracę w warunkach i uciążliwych zastanawiają się, czy taki dodatek przysługuje im również w czasie prowadzenia nauczania zdalnego. Odpowiedź na to pytanie jest złożona, wszystko jest bowiem uzależnione od tego czy nauczyciel faktycznie prowadzi zajęcia w warunkach uprawniających do tego dodatku. Analogiczna zasada dotyczy wynagrodzenia za godziny ponadwymiarowe. Zapoznaj się z wyjaśnieniem eksperta.
Nauczyciele prowadzący zajęcia rewalidacyjne i rewalidacyjno-wychowawcze zastanawiają się czy mają realizować swoje obowiązki zdalnie czy raczej istnieje podstawa prawna do zawieszenia tych zajęć. Poznaj odpowiedź eksperta.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Zapraszamy do zapoznania się z kolejną publikacją na temat funkcjonowania szkoły w czasie pandemii koronawirusa. Najnowszy ebook stanowi źródło cennych informacji na temat praktycznych aspektów zdalnego nauczania. Jak zorganizować miejsce nauki? Jak bezpiecznie korzystać z internetu? Jak pomoc uczniowi w zmotywowaniu się do systematycznej nauki? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdą Państwo w ebooku „Placówki oświatowe w czasie pandemii koronawirusa. Współpraca szkoły z rodzicami”.
Przepisy rozporządzenia MEN z 20 marca 2020 r w sprawie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 dotyczą także przedszkoli. Oznacza to, że nauczyciele w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania powinni realizować podstawę programową. Jak mają to robić? Czy dzieci powinny uczestniczyć w zajęciach przez co najmniej pięć godzin dziennie? W jaki sposób dokumentować realizację pensum?
Rada pedagogiczna online, możliwość opublikowania wyników postępowania rekrutacyjnego na stronie internetowej szkoły czy obowiązek zapewnienia uczniom i nauczycielom komputerów szkolnych. To tylko niektóre zmiany, które MEN wprowadził do rozporządzenia w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty. Poznaj szczegóły.
Publikacja „Placówki oświatowae w czasie pandemii koronawirusa. Zbiór gotowych dokumentów dla dyrektora” obejmuje m.in. następujące zagadnienia: zakres zadań nauczycieli i dyrektora w nauczaniu zdalnym, WSO dostosowane do nauczania zdalnego, zarządzenie dyrektora o kształceniu na odległość. Ekspert opracował gotowe wzory do wykorzystania.
Zapoznaj się z e-bookiem "Placówki oświatowe w czasie pandemii koronawirusa. Zagadnienia gospodarcze". Dowiedz się, organizować pracę administracji i obsługi, poznaj zasady wydawania polecenia pracy zdalnej oraz upewnij się, że nie popełniasz błędów w procesie realizacji zamówień.
E-book "Placówki oświatowe w czasie pandemii koronawirusa. Zagadnienia związane z kształceniem i bezpieczeństwem" stanowi omówienie możliwych scenariuszy związanych z kontynuowaniem ograniczenia funkcjonowania placówek oświatowych. Autorka wyjaśnia, jakie mogą być konsekwencje zmiany terminów egzaminów ósmoklasisty oraz matury. Wyjaśnia również zadania dyrektorów w kontekście pracy zdanej i udziela wskazówek dotyczących kształcenia na odległość.
W Dzienniku Ustaw Rzeczypospolitej Polskiej opublikowano rozporządzenie dotyczące kształcenia na odległość. Wydanie nowych przepisów było konieczne, ponieważ nauka zdalna będzie realizowana do 10 kwietnia 2020 r. Większość zasad regulujących prowadzenie zadalej edukacji musi zostać opracowana na poziomie placówki.
Zobowiązanie nauczycieli do pracy zdalnej może dotyczyć również nauczycieli specjalistów, którzy nie prowadzą lekcji z uczniami. Dowiedz się, w jaki sposób swoją pracę ma dokumentować psycholog lub pedagog szkolny, którego aktywność obecnie polega głównie na samokształceniu oraz przygotowaniu materiałów do pracy z uczniami.
Minister Edukacji Narodowej poinformował o trwających pracach nad nowym rozporządzeniem regulującym organizację kształcenia na odległość. Już teraz trwają przygotowania do sprawnego zorganizowania kształcenia z wykorzystaniem metod i technik zdalnego nauczania.
Pobierz wzór oświadczenia o sprawowaniu opieki nad dzieckiem w wieku do 8 lat w związku z zamknięciem z powodu COVID-19 żłobka, klubu dziecięcego, przedszkola lub szkoły
Podczas zawieszenia zajęć w szkołach uczniowie powinni spędzać czas w domu. W większości miast patrole straży miejskiej i policji legitymują uczniów przebywających w miejscach publicznych i przypominają, dlaczego nie ma zajęć. Czy informacje o wylegitymowanych uczniach zostaną przekazane nauczycielom i dyrektorom szkół? Czy wychowawca może pociągnąć niesfornych uczniów do odpowiedzialności, np. obniżając ocenę z zachowania?
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.