Już od poniedziałku 4 maja 2020 r. możliwe będzie diagnozowanie oraz wydawanie opinii i orzeczeń przez poradnie psychologiczno-pedagogiczne.
Ministerstwo Edukacji Narodowej poinformowało o powrocie publicznych i niepublicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych do pracy stacjonarnej. Od poniedziałku 4 maja 2020 r. nie będą one objęte czasowym ograniczeniem funkcjonowania w związku z COVID-19.
Jak informuje resort edukacji, rozpoczyna się czas diagnozowania dzieci i uczniów w celu wydania stosownych opinii i orzeczeń, ważnych dla przyszłości edukacyjnej i dalszych losów dzieci. Nie ma możliwości, aby otrzymać je zdalnie. Stąd potrzeba powrotu do stacjonarnej pracy poradni psychologiczno-pedagogicznych. Nie ulega wątpliwości, że bezpośrednia praca z dziećmi i młodzieżą najczęściej dotyczy spotkań indywidualnych, a jej realizacja jest bardziej efektywna w osobistym kontakcie.
MEN zaznacza, że czynności, które nie muszą być realizowane w budynku poradni, mogą być nadal prowadzone z wykorzystaniem metod i technik na odległość.
Źródło:
Opracowanie: Marta Wysocka