Od 25 maja 2020 MEN przywraca zajęcia opiekuńczo-wychowawcze z możliwością prowadzenia zajęć dydaktycznych dla uczniów klas I-III szkół podstawowych. W związku z tym dyrektorzy i nauczyciele muszą poznać i wdrożyć wytyczne związane z umożliwieniem opieki dla dzieci z klas I-III oraz organizowaniem konsultacji na terenie szkoły.
Ocenianie, klasyfikowanie i promowanie uczniów regulują przepisy ustawy o systemie oświaty. Poznaj 3 ważne wskazówki MEN dotyczące wypełniania świadectw szkolnych uczniów szkół podstawowych.
Dowiedz się, w jaki sposób następuje zaliczenie tego przedmiotu oraz czy potrzebna jest zgoda rodzica na udział w zajęciach doradztwa zawodowego.
Gra dla uczniów klas III-V szkoły podstawowej, której celem jest rozwijanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji. W zestawie znajdują się dwie talie kart pracy - do wydrukowania i pocięcia.
Scenariusz zajęć opiera się na japońskiej sztuce uwrażliwiania na słowo i obraz – Kamishibai. To spotkanie ze słowem i obrazem w japońskiej sztuce opowiadania za sprawą drewnianego teatrzyku butai. To również spotkanie z człowiekiem za pośrednictwem magii kart obrazowych tworzących historie. Kamishibai to alternatywa pracy z lekturą na lekcjach języka polskiego, przez budowanie klimatu do rozmowy z drugim człowiekiem - uczniem i zaproszenie do refleksji nad formowaniem swojej osobowości.
Karta pracy starszych dzieci przedszkolnych oraz dla uczniów klas 1–2 szkoły podstawowej. Ćwiczenie funkcji wzrokowych, orientacji przestrzennej. Na obrazku brakuje fragmentów – zadaniem ucznia jest wskazanie brakujących elementów.
Sprawdź, na jakich zasadach będzie można tworzyć klasy integracyjne w szkole podstawowej od roku szkolnego 2018/2019.
Utrwalanie [ć] w wyrazach i w zdaniach. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych (i gimnazjum). W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest przeczytanie wyrazów i wpisanie ich do diagramu…
Utrwalanie [ć] w sylabach, wyrazach i w zdaniach. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych (i gimnazjum). W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Pierwsza część ćwiczenia polega na wielokrotnym czytaniu sylab z głoską [ć] w zmieniającej się kolejności…
Utrwalanie [ć] w nagłosie i w śródgłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. Logopeda prosi, aby dziecko przeczytało imiona dzieci. Następnie dziecko rysuje po śladzie linie ilustrujące bieg ciuciubabek, wymawiając logatomy…
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.