Utrwalanie [r] w wyrazach i w zdaniach. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych i gimnazjum. Ćwiczenie mogą wykonywać uczniowie, którzy wymawiają prawidłowo wszystkie pozostałe głoski i nie mają kłopotu z artykulacją ćwiczonej głoski, gdy w tekście występują „głoski konkurencyjne” - „l” lub „j”. Zadaniem ucznia jest uzupełnienie zdań czasownikami.
Utrwalanie [ź] w nagłosie i w śródgłosie – wierszyk i łączenie kropek. Karta pracy dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. W tekście przeznaczonym dla dziecka nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [ś] w grupach spółgłoskowych. Karta pracy dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. W sylabach i wyrazach przeznaczonych do wymawiania przez dziecko nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [ź] w nagłosie. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Dziecko odgaduje hasła i wpisuje poprawnie wymówione wyrazy do krzyżówki.
Utrwalanie [tr] w wyrazach – zdania, rymowanka. Karta pracy dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej.
Utrwalanie [sz, ż, cz] w wyrazach – zdania, rymowanka. Karta pracy dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. W ćwiczeniu nie występują głoski [s, z, c, dz] ani [r].
Konsekwencje reformy oświaty mogą negatywnie wpływać na realizację prawa do nauki, w związku z czym Rzecznik zwrócił się do Minister Edukacji z prośbą o wskazanie, jak Ministerstwo Edukacji Narodowej zamierza rozwiązać szereg problemów.
W badaniu biegłości w czytaniu PIRLS 2016 czwartoklasiści zajęli 6. miejsce wśród uczniów z 50 krajów całego świata. Polscy uczniowie radzą sobie równie dobrze z tekstami literackimi, jak i użytkowymi. Lepiej radzą sobie z interpretowaniem i ocenianiem tekstu niż z wyszukiwaniem informacji i bezpośrednim wnioskowaniem.
Częstą przyczyną zachowań agresywnych uczniów wobec siebie jest nieumiejętność radzenia sobie z emocjami i rozwiązywaniem konfliktów. Powody takiego stanu rzeczy tkwią niejednokrotnie w rodzinach (kłótnie, przemoc, nadmierna dyscyplina, brak zainteresowania itd.), a także w nieformalnych grupach rówieśniczych. Warto wykorzystać scenariusz podczas zajęć z uczniami na temat agresji.
Scenariusz zajęć dla uczniów klas 1 szkoły podstawowej, którego zadaniem jest zapoznanie z różnorodnością międzykulturową (na przykładzie elementarzy dla pierwszoklasistów z różnych stron świata) oraz rozwijanie w dzieciach szacunku i tolerancji dla osób o odmiennej kulturze, kolorze skóry, zwyczajach, języku.
Film skierowany do młodszych uczniów. Miś policjant w przystępny sposób tłumaczy, jak zachować się w przypadku zagrożenia, w jakich sytuacjach skorzystać z numeru alarmowego oraz czego i kogo należy unikać.
Utrwalanie [ś] w wyrazach i w zdaniach. Wyrazy w zdaniach zawierają głoskę [ś], w ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji [ś]. Karta pracy dla uczniów klas 4-8 szkoły podstawowej i gimnazjum.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.