przemoc domowa

  Mam prawo do szacunku – karty pracy na Dzień Sprzeciwu Wobec Bicia Dzieci

Mam prawo do szacunku – karty pracy na Dzień Sprzeciwu Wobec Bicia Dzieci

Zestaw „Mam prawo do szacunku” to komplet kart pracy, które wspierają dzieci w wieku 7–10 lat w rozwijaniu świadomości emocjonalnej, wrażliwości na przemoc oraz odwagi do reagowania w trudnych sytuacjach. Pakiet został przygotowany z myślą o obchodach Dnia Sprzeciwu Wobec Bicia Dzieci i doskonale wpisuje się w działania profilaktyczne oraz wychowawcze promujące kulturę dialogu, wsparcia i reagowania bez przemocy. Dzięki różnorodnym formom zadań dziecko uczy się rozpoznawać emocje, nazywać je i adekwatnie reagować. Materiały zostały zaprojektowane tak, by umożliwić dziecku analizę sytuacji społecznych na podstawie ilustracji, podejmowanie decyzji w zadaniach typu „prawda/fałsz”, odróżnianie sytuacji bezpiecznych od niebezpiecznych, gotowość do rozmowy z zaufanym dorosłym, a także budowanie poczucia wpływu i sprawczości.

Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!

  W domu mojego przyjaciela jest przemoc. Case study o zasadach reagowania na przemoc

W domu mojego przyjaciela jest przemoc. Case study o zasadach reagowania na przemoc

Pobierz zestaw kart pracy, który zawiera szczegółowe studia przypadków dotyczące rówieśniczej pomocy w sytuacjach trudnych i kryzysowych. Karty pracy zostały zaprojektowane, aby rozwijać u młodych ludzi umiejętności wsparcia rówieśników znajdujących się w potrzebie. Młodzi ludzie będą mieli okazję zastanowić się nad skomplikowanymi sytuacjami, w jakich mogą znaleźć się ich przyjaciele oraz przemyśleć różne sposoby reagowania i udzielania pomocy. Dzięki takim ćwiczeniom, uczniowie mogą nauczyć się rozpoznawania oznak przemocy domowej, problemów emocjonalnych, a także zrozumienia, jak ważne jest wsparcie i empatia w relacjach rówieśniczych. Zestaw ten kładzie nacisk na rozwijanie umiejętności komunikacyjnych, empatii oraz na znaczenie tworzenia bezpiecznej przestrzeni dla otwartej i szczerze rozmowy.

Twórz własne karty pracy i w kreatywny sposób rozwijaj umiejętności swoich uczniów! Za pomocą kreatora kart pracy z łatwością przygotujesz ciekawe materiały ćwiczeniowe odpowiednie dla Twoich uczniów. PRZETESTUJ!

Skąd się biorą klapsy? Jak rozmawiać z rodzicami o karach fizycznych stosowanych wobec dzieci?

Skąd się biorą klapsy? Jak rozmawiać z rodzicami o karach fizycznych stosowanych wobec dzieci?

Niech pierwszy rzuci kamień ten, który nigdy nie dał się wyprowadzić z równowagi. Dziecięca ekspresja bywa zachwycająca i urocza, ale ma też swoje mroczne strony. Trwający w nieskończoność krzyk, płacz, rzucanie się na ziemię, czy całkowita odmowa współpracy potrafią napiąć największego stoika. Jednak wychowanie to nie transakcja wymienna. Nie działa w niej zasada: oko za oko, ząb za ząb. Zadaniem dorosłego jest wspierać dziecko, nawet w najtrudniejszych sytuacjach. Co zrobić, jeśli w domu ucznia dorosły ucieka się kar cielesnych? Jak z nim rozmawiać, aby zrozumiał czym tak naprawdę są klapsy? 

Jeśli nauczyciel podejrzewa, że rodzic stosuje kary fizyczne powinien poprosić go o spotkanie. Dobrze jest najpierw porządnie przemyśleć, co właściwie chce się osiągnąć na konsultacji. Na początku warto ostudzić własne emocje. W złości i atmosferze oskarżania nie zbuduje się przestrzeni do współpracy z rodzicem.
Należy także pamiętać, że w polskim systemie prawnym obowiązuje zakaz stosowania kar fizycznych. Rodzice, którzy biją swoje dzieci stosują przemoc, nawet jeżeli nie dochodzi do uszkodzenia działa dziecka. Wystarcza, że naruszana jest jego nietykalność. Oczywiście przemoc domowa podlega zgłoszeniu odpowiednim służbom.
Sprawdź inne serwisy