Sprawdź, na jakich zasadach będzie można tworzyć klasy integracyjne w szkole podstawowej od roku szkolnego 2018/2019.
Zanim nauczyciel przystąpi do dostosowania wymagań dla uczniów z dysleksją, najpierw powinien utworzyć zestaw wymagań dla danej klasy. Wymagania edukacyjne nauczyciel opracowuje do wybranego programu, oczywiście uwzględniając podstawę programową.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Nauczyciel prowadzący zajęcia rewalidacyjne z uczniem niepełnosprawnym ruchowo powinien posiadać kwalifikacje odpowiednie do niepełnosprawności ucznia. Kwestia odpracowania lub prześnienia zajęć z uczniem na inny dzień tygodnia pozostaje ona do uzgodnienia na poziomie szkoły pomiędzy nauczycielem a dyrektorem.
Zamieszczony IPET jest propozycją opartą na zmianach w prawie wprowadzonych we wrześniu 2017 roku. Zaproponowana struktura programu zawiera wszystkie obligatoryjne elementy.
Zamieszczony IPET jest propozycją dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim. Zaproponowana struktura programu zawiera wszystkie obligatoryjne elementy. Należy pamiętać, że jest to przykład dokumentu – każdy indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny powinien być opracowany w odniesieniu do potrzeb konkretnego ucznia.
W artykule poruszone zostało zagadnienie znaczenia emocji dla funkcjonowania naszego organizmu, a przede wszystkim omówione negatywne skutki nadmiernej reaktywności emocjonalnej ucznia w sytuacjach szkolnych. Sprawdź, co należy zrobić, gdy jesteśmy rozjemcami w sytuacji wysoko nacechowanej emocjonalnie.
W drugiej części cyklu artykułów o emocjach przyglądamy się dotychczasowym odkryciom z zakresu funkcjonowania mózgu, aby na tej podstawie prześledzić proces kształtowania się emocji. Poparty konkretnymi przykładami materiał przydatny jest dla nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniami, aby lepiej zrozumieć podłoże emocjonalne wywierające wpływ na proces uczenia się – nauczania.
W tej części cyklu na temat emocji zastanawiamy się, w jaki sposób wykorzystać emocje dla dobra procesu nauczania. Przytaczamy również szereg praktycznych porad, które pomogą specjalistom w motywowaniu uczniów do uczenia się na sposób szkolny.
Na ile możemy pomóc naszym uczniom w uczeniu się rozpoznawania i analizowania własnych emocji oraz świadomego posługiwania się nimi? W artykule rozpatrujemy sytuacje, na które powinniśmy być szczególnie wyczuleni, świadczące o potencjalnych problemach w zarządzaniu własną emocjonalnością przez naszych uczniów.
W tej części cyklu artykułów rozpatrujemy emocje i kondycję psychiczną nauczyciela w korelacji do emocji uczniów. Zwracamy uwagę na umiejętność oddzielenia życia osobistego od spraw zawodowych. Podkreślamy znaczenie atmosfery, którą tworzymy w szkole, oraz dajemy uczniom i nauczycielowi prawo do bycia zmęczonym mnogością bodźców oddziałujących na nas wzajemnie.
Sprawdź, czy przepisy przewidują „odrabianie” realizacji zajęć z uwagi na nieobecność ucznia lub usprawiedliwioną nieobecność nauczyciela. Jakie wynagrodzenie należy się za pozostawanie nauczyciela w gotowości do przeprowadzenia zajęć?
Poradnie psychologiczno-pedagogiczne będą musiały ściślej współpracować z placówkami oświatowymi. Do końca marca przedstawiciele poradni wspólnie z pracownikami MEN muszą ustalić sześć modeli współpracy z placówkami oświatowymi. Te rozwiązania znajdą się później w projektowanej ustawie.
Związek Nauczycielstwa Polskiego pod koniec 2017 roku przeprowadził ankietę w 13 województwach. Wyniki badania wskazują, że w co drugiej szkole podstawowej i w większości szkół ponadgimnazjalnych zajęcia z zakresu pomocy psychologiczno-pedagogicznej realizuje się niezgodnie z prawem.
Sprawdź, czy niepubliczna szkoła podstawowa może odmówić organizowania zindywidualizowanej ścieżki kształcenia i zawrzeć takie informacje w statucie szkoły oraz w umowie o kształcenie z rodzicami ucznia.
akie kroki poprzedzają wydanie opinii o potrzebie realizowania zindywidualizowanej ścieżki kształcenia
Jakie kroki poprzedzają wydanie opinii o potrzebie realizowania zindywidualizowanej ścieżki kształcenia
Sprawdź, czy orzeczenie wydane przez poradnię do końca II etapu edukacyjnego automatycznie zyskuje ważność do końca szkoły podstawowej.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.