Zestaw zawiera 3 karty pracy przeznaczone dla dzieci z klas I- III szkoły podstawowej, dzięki którym dzieci lepiej zrozumieją własne emocje, rozwiną umiejętność nazywania ich, co jest podstawą efektywnej, empatycznej komunikacji. Ćwiczenia mają również za zadanie zwrócić uwagę ucznia na związek przeżywanego stanu emocjonalnego ze stanem fizycznym.
Nowość! Zapraszamy do udziału nowym w kursie internetowymz tematyki pedagogiczno-wychowawczej pt. Jak oswoić emocje u dzieci.
Gra dla uczniów klas III-V szkoły podstawowej, której celem jest rozwijanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji. W zestawie znajdują się dwie talie kart pracy - do wydrukowania i pocięcia.
Małgorzata Swędrowska dzieli się pomysłami na wykorzystanie książek dla dzieci i młodzieży podczas rozmów na temat emocji.
Gdy mamy w szkole ucznia nękanego przez rówieśników, najważniejsze jest jak najszybsze udzielenie fachowej pomocy. Jak to zrobić?
Materiały do wykorzystania podczas lekcji wychowawczych w klasach 0–III szkoły podstawowej oraz akcji szkolnej dla młodszych dzieci. Proponowane warsztaty zaplanowano na 2 lub 3 godziny lekcyjne, warto jednak kontynuować ten temat lub co jakiś czas do niego powracać, aby utrwalić nowe umiejętności i postawy.
Karta na zajęcia z uczniami w wieku 9–13 lat. Zajęcia o wolontariacie. Karta pracy zawiera szczegółowe wskazówki do pracy dla nauczyciela.
Karta na zajęcia z uczniami w wieku 9–13 lat. Nauczyciel wprowadza uczniów w temat zajęć, zwracając uwagę na emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne oraz wynikające z nich zachowania i postawy człowieka…
Scenariusz do pracy z uczniami szkół ponadpodstawowych w obszarze zarządzania emocjami. Poświęcony nauce odczuwania, uświadamiania i rozpoznawania emocji. Dostarcza niezbędnej wiedzy dotyczącej kształtowania się emocji. Z pomocą scenariusza oraz cyklu artykułów pedagog ma możliwość w przystępny sposób przeprowadzić uczniów przez te zagadnienia.
W tej części cyklu na temat emocji zastanawiamy się, w jaki sposób wykorzystać emocje dla dobra procesu nauczania. Przytaczamy również szereg praktycznych porad, które pomogą specjalistom w motywowaniu uczniów do uczenia się na sposób szkolny.
W artykule poruszone zostało zagadnienie znaczenia emocji dla funkcjonowania naszego organizmu, a przede wszystkim omówione negatywne skutki nadmiernej reaktywności emocjonalnej ucznia w sytuacjach szkolnych. Sprawdź, co należy zrobić, gdy jesteśmy rozjemcami w sytuacji wysoko nacechowanej emocjonalnie.
W drugiej części cyklu artykułów o emocjach przyglądamy się dotychczasowym odkryciom z zakresu funkcjonowania mózgu, aby na tej podstawie prześledzić proces kształtowania się emocji. Poparty konkretnymi przykładami materiał przydatny jest dla nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniami, aby lepiej zrozumieć podłoże emocjonalne wywierające wpływ na proces uczenia się – nauczania.
Na ile możemy pomóc naszym uczniom w uczeniu się rozpoznawania i analizowania własnych emocji oraz świadomego posługiwania się nimi? W artykule rozpatrujemy sytuacje, na które powinniśmy być szczególnie wyczuleni, świadczące o potencjalnych problemach w zarządzaniu własną emocjonalnością przez naszych uczniów.
W tej części cyklu artykułów rozpatrujemy emocje i kondycję psychiczną nauczyciela w korelacji do emocji uczniów. Zwracamy uwagę na umiejętność oddzielenia życia osobistego od spraw zawodowych. Podkreślamy znaczenie atmosfery, którą tworzymy w szkole, oraz dajemy uczniom i nauczycielowi prawo do bycia zmęczonym mnogością bodźców oddziałujących na nas wzajemnie.
Już teraz na portalu znajdą Państwo cykl 5 artykułów poświęconych emocjom uczniów. Zapraszamy do lektury.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.