Rozwijanie umiejętności nazywania i wyrażania emocji to zestaw kart pracy dla uczniów klas I-IV. Dodatkowo zadania mają na celu rozwijanie motoryki małej. Zadania można wykonać samodzielnie, z rodzicami, starszym rodzeństwem lub nauczycielem.
Lato we wspomnieniach dorosłych często jest kojarzone z wolnością, beztroską, długimi godzinami spędzanymi ,,samopas”. Wielu lubi wracać do czasu w gospodarstwie babci, w lesie, nad jeziorem albo po prostu na miejskim osiedlu, na rozgrzanym od słońca betonie. Co pamiętasz? Rówieśników, budowanie baz, jedzenie lodów, siedzenie na dworze do zmierzchu, zdarte kolana i smak zimnego kompotu.
Przedstawiamy scenariusz zajęć dla dzieci przedszkolnych, które pomogą im nauczyć się rozpoznawać, wyrażać i regulować emocje. Świat przedszkolaków pełen jest różnorodnych przeżyć. Dzieci przechodzą w tym okresie intensywny rozwój emocjonalny. Zajęcia o emocjach podzielone są na trzy części. Można je przeprowadzić w trzech kolejnych dniach, ale także co drugi lub trzeci dzień.
Zestaw zawiera 3 karty pracy przeznaczone dla dzieci z klas I- III szkoły podstawowej, dzięki którym dzieci lepiej zrozumieją własne emocje, rozwiną umiejętność nazywania ich, co jest podstawą efektywnej, empatycznej komunikacji. Ćwiczenia mają również za zadanie zwrócić uwagę ucznia na związek przeżywanego stanu emocjonalnego ze stanem fizycznym.
Nowość! Zapraszamy do udziału nowym w kursie internetowymz tematyki pedagogiczno-wychowawczej pt. Jak oswoić emocje u dzieci.
Gra dla uczniów klas III-V szkoły podstawowej, której celem jest rozwijanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji. W zestawie znajdują się dwie talie kart pracy - do wydrukowania i pocięcia.
Małgorzata Swędrowska dzieli się pomysłami na wykorzystanie książek dla dzieci i młodzieży podczas rozmów na temat emocji.
Gdy mamy w szkole ucznia nękanego przez rówieśników, najważniejsze jest jak najszybsze udzielenie fachowej pomocy. Jak to zrobić?
Materiały do wykorzystania podczas lekcji wychowawczych w klasach 0–III szkoły podstawowej oraz akcji szkolnej dla młodszych dzieci. Proponowane warsztaty zaplanowano na 2 lub 3 godziny lekcyjne, warto jednak kontynuować ten temat lub co jakiś czas do niego powracać, aby utrwalić nowe umiejętności i postawy.
Karta na zajęcia z uczniami w wieku 9–13 lat. Nauczyciel wprowadza uczniów w temat zajęć, zwracając uwagę na emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne oraz wynikające z nich zachowania i postawy człowieka…
Karta na zajęcia z uczniami w wieku 9–13 lat. Zajęcia o wolontariacie. Karta pracy zawiera szczegółowe wskazówki do pracy dla nauczyciela.
Scenariusz do pracy z uczniami szkół ponadpodstawowych w obszarze zarządzania emocjami. Poświęcony nauce odczuwania, uświadamiania i rozpoznawania emocji. Dostarcza niezbędnej wiedzy dotyczącej kształtowania się emocji. Z pomocą scenariusza oraz cyklu artykułów pedagog ma możliwość w przystępny sposób przeprowadzić uczniów przez te zagadnienia.
W artykule poruszone zostało zagadnienie znaczenia emocji dla funkcjonowania naszego organizmu, a przede wszystkim omówione negatywne skutki nadmiernej reaktywności emocjonalnej ucznia w sytuacjach szkolnych. Sprawdź, co należy zrobić, gdy jesteśmy rozjemcami w sytuacji wysoko nacechowanej emocjonalnie.
Już teraz na portalu znajdą Państwo cykl 5 artykułów poświęconych emocjom uczniów. Zapraszamy do lektury.
W drugiej części cyklu artykułów o emocjach przyglądamy się dotychczasowym odkryciom z zakresu funkcjonowania mózgu, aby na tej podstawie prześledzić proces kształtowania się emocji. Poparty konkretnymi przykładami materiał przydatny jest dla nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniami, aby lepiej zrozumieć podłoże emocjonalne wywierające wpływ na proces uczenia się – nauczania.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.