Doradztwo zawodowe w szkole podstawowej nie powinno ograniczać się do wspierania uczniów. Równie ważna może okazać się praca z rodzicami. Dlatego, jeżeli warunki na to pozwolą, warto zorganizować spotkanie doradcy z rodzicami. Proponowany scenariusz jest przeznaczony do pracy z rodzicami przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: dokonuje wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej samodzielnie lub przy wsparciu doradczym.
Więcej kart pracy oraz scenariuszy zajęć znajdziesz w magazynie Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
Scenariusz przeznaczony jest do pracy w parach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I–III, uczeń: podaje nazwy zawodów wykonywanych przez osoby w bliższym i dalszym otoczeniu oraz opisuje podstawową specyfikę pracy w wybranych zawodach. Wykorzystaj scenariusz na zajęciach edukacji wczesnoszkolnej.
Więcej kart pracy oraz scenariuszy zajęć znajdziesz w magazynie Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej ucznia przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII. Część 1: uczeń rozpoznaje własne zasoby (zainteresowania, zdolności, uzdolnienia, kompetencje, predyspozycje zawodowe), określa wpływ stanu zdrowia na wykonywanie zadań zawodowych, rozpoznaje swoje możliwości i ograniczenia w zakresie wykonywania zadań zawodowych i uwzględnia je w planowaniu ścieżki edukacyjno-zawodowej. Część 2: uczeń wyszukuje i analizuje informacje na temat zawodów oraz charakteryzuje wybrane zawody, uwzględniając kwalifikacje wyodrębnione w zawodach oraz możliwości ich uzyskiwania. Część 3: uczeń analizuje oferty szkół ponadpodstawowych i szkół wyższych pod względem możliwości dalszego kształcenia, korzystając z dostępnych źródeł informacji.
Więcej kart pracy oraz scenariuszy zajęć znajdziesz w magazynie Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
Scenariusz na zajęcia z doradztwa zawodowego w szkole podstawowej. Materiał przeznaczony jest do pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas I-III, uczeń: uczeń opisuje swoje zainteresowania i określa, w jaki sposób może je rozwijać.
Więcej scenariuszy zajęć z doradztwa zawodowego znajdziesz na www.doradztwoszkolne.pl!
Celem zajęć jest przygotowanie uczniów z pomocy osób i instytucji wspomagających planowanie kariery. Scenariusz przeznaczony jest do pracy indywidualnej przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII: uczeń charakteryzuje instytucje wspomagające planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej, w tym instytucje rynku pracy, identyfikuje osoby i instytucje wspomagające planowanie ścieżki edukacyjno-zawodowej i wyjaśnia, w jakich sytuacjach korzystać z ich pomocy.
Scenariusz zajęć pochodzi z magazynu Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej. Sprawdź, jakie inne materiały do realizacji doradztwa zawodowego w szkole podstawowej przygotowali eksperci!
Jaki zawód wykonuję, to zestaw gier dla uczniów klas I-III. Zestaw składa się z kart ilustrujących przedstawicieli różnych zawodów, szablonów opasek na głowę oraz instrukcji następujących gier: 1. Nie wiem, kim jestem 2. Zawodowe kalambury3. Zawodowa przygoda 4. Potrzebne zawody. Instrukcje do gier to przykładowe propozycje. Nauczyciel może dowolnie modyfikować założenia gry, tak aby jej przebieg odpowiadał celom zajęć, w czasie których wykorzystuje karty.
Więcej kart pracy oraz scenariuszy zajęć znajdziesz w magazynie Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej
Scenariusz pochodzi z magazynu Nowoczesne Doradztwo Zawodowe w Szkole Podstawowej.
Scenariusz zajęć dla uczniów klas VII–VIII. Celem głównym jest przygotowanie uczniów do wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowego. W czacie zajęć uczniowie m.in. poznają metodę perspektywicznego myślenia i wykorzystuje ją w praktyce i nauczą się określać korzyści z realizacji swoich planów edukacyjno-zawodowych.
Scenariusz jest przeznaczony do pracy indywidualnej i w parach przy realizacji następujących treści programowych z zakresu doradztwa zawodowego dla klas VII–VIII, uczeń: dokonuje wyboru dalszej ścieżki edukacyjno-zawodowej samodzielnie lub przy wsparciu doradczym; określa cele i plany edukacyjno-zawodowe, uwzględniając własne zasoby; planuje ścieżkę edukacyjno-zawodową, uwzględniając konsekwencje podjętych wyborów, załącznik nr 3 do rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej z 1 lutego 2019 r. w sprawie doradztwa zawodowego (Dz.U. z 2019 r. poz. 325).
Scenariusz pochodzi z nr 21 czasopisma Nowoczesne Doradztwo w Szkole Podstawowej. Wejdź na www.doradztwoszkolne.pl i uzyskaj dostęp do większej liczby scenariuszy oraz porad na temat udzielania doradztwa zawodowego w szkole podstawowej.