Rzecznik Praw Obywatelskich wystosował do Ministra Edukacji i Nauki, Przemysława Czarnka pismo, w którym zwrócił uwagę na problem ubóstwa menstruacyjnego i konieczność zapewnienia dziewczętom i młodym kobietom dostępu do środków higieny osobistej w szkole. Sprawdź, czy w opinii MEiN szkoła może zakupić dla uczennic podpaski i tampony w celu wyeliminowania problemu utrudnionego dostępu do produktów związanych z menstruacją.
Tegoroczni maturzyści będą mierzyć się z egzaminami w dniach od 4 do 22 maja. Pierwszy jest egzamin z języka polskiego i już od samego rana młodzież szuka w internecie informacji na temat tzw. przecieków, czyli informacji o temacie pracy pisemnej. Tymczasem, zdaniem dyrektora Centralnej Komisji Egzaminacyjnej do przecieków nie dojdzie, bo koperty z arkuszami zostały odpowiednio zabezpieczone.
Ministerstwo Edukacji i Nauki przypomina, że prowadzi prace nad przygotowaniem systemowych rozwiązań w zakresie wsparcia dzieci, uczniów i rodzin. Projekt ustawy stanowi odpowiedź na bariery w dostępie do wczesnej pomocy. Sprawdź, nad jakimi rozwiązaniami pracuje MEiN i kiedy poznamy projekt ustawy.
Ministerstwo Edukacji i Nauki zauważa, że sztuczna inteligencja zmienia sposób, w jaki żyjemy i pracujemy, dlatego tak ważne jest rozumienie, jakie szanse i zagrożenia się z nią wiążą. Obecnie coraz większą popularnością cieszy się Chat GPT, z którego korzystają także uczniowie. Na stronie internetowej MEiN opublikowano poradni dla nauczycieli dotyczący korzystania z Chata GPT.
Na stronie internetowej Cyfryzacja KPRM opublikowano założenia do ustawy o wspieraniu rozwoju kompetencji cyfrowych uczniów i nauczycieli. Zapowiedziano możliwość przekazania nauczycielom szkół publicznych bonów o wartości 2500 zł brutto z przeznaczeniem na zakup laptopa. Sprawdź szczegóły.
Rzecznik Praw Obywatelskich, Marcin Więcek wraził zaniepokojenie niedostateczną dostępnością polskiego systemu edukacji dla uczniów z niepełnosprawnością słuchu. W piśmie skierowanym do Ministra Edukacji i Nauki, Przemysława Czarnika wskazał na konieczność: przyjęcia Polskiego Języka Migowego jako naturalnego sposobu komunikacji osób głuchych w Polsce i włączenia PJM do podstawy programowej, wprowadzenie dwujęzycznej edukacji osób z niepełnosprawnością słuchu, zobowiązanie nauczycieli osób głuchych do posługiwania się językiem migowym.