Dzieci i młodzież zagrożone niedostosowaniem społecznym to osoby, które ze względu na trudności w funkcjonowaniu społecznym wymagają specjalnej organizacji nauki i metod pracy. W odróżnieniu od niedostosowania społecznego, które jest już stanem utrwalonym, zagrożenie ma charakter wczesnego sygnału ostrzegawczego. To moment, w którym odpowiednie działania wychowawcze i terapeutyczne mogą odwrócić negatywny proces. Dowiedz się, jak rozpoznawać pierwsze symptomy, jakie formy wsparcia warto wdrożyć w szkole i jak skutecznie współpracować z rodzicami oraz instytucjami, aby realnie wspierać uczniów zagrożonych niedostosowaniem społecznym.
Chcesz dowiedzieć się więcej? Dołącz do Akademii ePedagogiki i obejrzyj szkolenie:
Do webinaru dołączono materiały specjalne:
|
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Wrzesień 2025 r.
Uczeń, który wagaruje, wchodzi w konflikty, łamie zasady, bywa agresywny i trudno z nim nawiązać relację – to nie „trudny przypadek wychowawczy”. Często to dziecko lub nastolatek, który przeżywa kryzys, nie radzi sobie z emocjami, doświadcza przemocy lub brakuje mu bezpiecznego dorosłego. Jak odróżnić sytuacje wymagające stanowczej reakcji od tych, które wołają o empatyczne wsparcie? Jak nie zgubić ucznia, który z pozoru nie chce pomocy? Szkolenie „Praca z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym” to trzyczęściowy cykl spotkań dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców i specjalistów szkolnych, który kompleksowo przygotowuje do pracy z młodymi ludźmi przejawiającymi zachowania ryzykowne lub opozycyjne.