Wrzesień 2025 r.
Uczeń, który wagaruje, wchodzi w konflikty, łamie zasady, bywa agresywny i trudno z nim nawiązać relację – to nie „trudny przypadek wychowawczy”. Często to dziecko lub nastolatek, który przeżywa kryzys, nie radzi sobie z emocjami, doświadcza przemocy lub brakuje mu bezpiecznego dorosłego. Jak odróżnić sytuacje wymagające stanowczej reakcji od tych, które wołają o empatyczne wsparcie? Jak nie zgubić ucznia, który z pozoru nie chce pomocy? Szkolenie „Praca z uczniem zagrożonym niedostosowaniem społecznym” to trzyczęściowy cykl spotkań dla nauczycieli, pedagogów, wychowawców i specjalistów szkolnych, który kompleksowo przygotowuje do pracy z młodymi ludźmi przejawiającymi zachowania ryzykowne lub opozycyjne.
Wczesnym wspomaganiem rozwoju dziecka obejmuje się dzieci z niepełnosprawnością. Zagrożenie niedostosowaniem społecznym nie wpisuje się w tę kategorię. Ponadto trudno mówić o zagrożeniu niedostosowaniem społecznym u dziecka w wieku przedszkolnym – bo tylko dla takich dzieci organizowane jest WWR. Sprawdź szczegóły.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Czy u dziecka realizującego obowiązkowe roczne przygotowanie przedszkolne można zdiagnozować zagrożenie niedostosowaniem społecznym? Jak wiadomo, zagrożenie to często dotyczy dzieci i młodzieży, u których stwierdzono mutyzm wybiórczy, który jak najbardziej może dotyczyć przedszkolaków. Tymczasem poradnie odmawiają wydania orzeczenia wskazującego na zagrożenie niedostosowaniem społecznym przed rozpoczęciem nauki w szkole podstawowej. Czy słusznie?
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.