Osiągnięcie gotowości szkolnej przez dziecko pięcioletnie umożliwia mu, na wniosek rodziców, podjęcie nauki w szkole podstawowej w wieku sześciu lat. Sprawdź czy jeśli już po przyjęciu dziecka do szkoły stwierdzona zostanie niedojrzałość emocjonalna, będzie możliwe powtarzanie przez niego klasy, mimo osiągania dobrych wyników w nauce.
We wszystkich szkołach są uczniowie, którzy sprawiają problemy wychowawcze. Znaczny odsetek problemów w tym zakresie wiąże się z zaburzonymi zachowaniami i reakcjami emocjonalnymi występującymi zarówno podczas lekcji, jak również na przerwach i na zajęciach pozalekcyjnych. Co należy rozumieć przez pojęcie zaburzeń emocji i zachowania, jaki zakres zachowań wpisuje się w to zjawisko i pomóc uczniom odnaleźć się w rzeczywistości szkolnej?
Zestaw zawiera 3 karty pracy przeznaczone dla dzieci z klas I- III szkoły podstawowej, dzięki którym dzieci lepiej zrozumieją własne emocje, rozwiną umiejętność nazywania ich, co jest podstawą efektywnej, empatycznej komunikacji. Ćwiczenia mają również za zadanie zwrócić uwagę ucznia na związek przeżywanego stanu emocjonalnego ze stanem fizycznym.
Zestaw zawiera 4 karty pracy przeznaczone dla uczniów IV–VI. Karty pracy materiał dotyczący różnych sytuacji społecznych potencjalnie budzących stres. Zadaniem dziecka jest zbudowanie komunikatów, które mogą być wspierające dla innych lub pomogą postawić granice w trudnych momentach. Rozumienie źródeł emocji oraz umiejętne nazywanie ich to podstawa komunikacji interpersonalnej.
Karty pracy przeznaczone dla dzieci w wieku 4-6 lat oraz uczniów klas I-III. Zestaw zawiera 5 kart pracy, na których dziecko ma za zadanie odnieść się do swoich marzeń i pragnień oraz stworzyć własne ilustracji do bajki, którą wysłuchało.
Instrukcja korzystania z narzędzia Diagnoza gotowości szkolnej zawiera zasady przyznawania punktów za wykonanie poszczególnych zadań, tabelę podsumowującą oraz interpretacją wyników.
Karta pracy do diagnozy gotowości szkolnej. Zadanie z zakresu inteligencji przyrodniczej w społecznym obszarze rozwoju dziecka.
Diagnoza gotowości szkolnej w obszarze rozwoju społecznego. Zadaniem dziecka jest rozpoznanie, które z dzieci przedstawionych na obrazku potrzebuje pomocy i wyjaśnienie dlaczego.
Karta pracy zawierająca ćwiczenie z zakresu inteligencji społecznej i przestrzennej. Zadanie polega na narysowaniu po odpowiedniej stronie twarzy wyrażającej określone emocje.
Karty pracy przeznaczone dla dzieci w wieku 4-6 lat oraz uczniów klas I–III. Zestaw zawiera nagranie oraz 5 kart pracy, na których dziecko ma za zadanie narysować́ to, o czym myślą̨ postaci bajki. W ten sposób próbuje nazywać́ i rozumieć́ stany emocjonalne innych osób, łączyć́ je z myślami, które mogą̨ się̨ pojawiać́ wraz z uczuciami.
Ćwiczenie rozwijające inteligencję logiczno-matematyczną. Zadanie polega na policzeniu i zaznaczeniu odpowiedniej liczby obiektów.
Karta pracy zawiera ćwiczenie rozwijające umiejętność rozpoznawania i nazywania emocji.
Karta pracy wspierająca rozwój umiejętności rozpoznawania pór roku i doboru odpowiedniej garderoby.
Karta do diagnozy gotowości szkolnej dziecka w obszarze rozwoju emocjonalnego. Zadanie polega na rozpoznawaniu emocji i wskazywaniu cech, które na nie wskazują.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.