Ćwiczenia dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniów szkół ponadpodstawowych z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Ćwiczenia polegają na zapoznaniu ucznia z tekstami i rozmowie na temat jej bohaterów i wydarzeń.
Ćwiczenia przeznaczone dla uczniów klas VII-VIII oraz szkół ponadpodstawowych, w tym dla uczniów w spektrum autyzmu. Ćwiczenia polegają na tworzeniu historyjek na podstawie obrazków. Uczniowie tworzą historyjkę sami lub naprzemiennie z nauczycielem. Ostatni obrazek uczeń tworzy sam proponując rozwiązanie sytuacji.
Zestaw zawiera 9 kart pracy, które pomogą dziecku samodzielnie przygotować miniprzedstawienie. Materiały warto wydrukować na sztywnych arkuszach.
Ćwiczenie przeznaczone dla uczniów klas VII-VIII oraz szkół ponadpodstawowych, w tym dla uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Ćwiczenie ma na celu wskazać uczniowi, w jaki sposób analiza problemu ułatwia odnajdywanie rozwiązań.
Diagnoza gotowości szkolnej w obszarze rozwoju emocjonalnego. Rozwijanie inteligencji intuicyjnej.
Autyzm to zaburzenie psychorozwojowe, które pojawia się zwykle przed 3. rokiem życia. W literaturze dużo uwagi poświęca się problematyce rozwoju oraz funkcjonowania najmłodszych uczniów z autyzmem, trudniej natomiast wskazówki dotyczące pracy z uczniami starszych klas szkół podstawowych i ponadpodstawowych.
Z artykułu dowiesz się:
Skorzystaj z propozycji ćwiczeń dla uczniów VII-VIII klas szkoły podstawowej i szkoły ponadpodstawowej.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły ponadpodstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na odnalezieniu obrazka, który odpowiada konkretnym emocjom i uczuciom oraz krótkiej argumentacji, co do dokonanego wyboru.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły podstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na przyporządkowaniu reakcji ludzkich do zachowań.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII szkoły podstawowej oraz uczniom szkoły ponadpodstawowej z autyzmem, w tym zespołem Aspergera. Zadanie polega na dokończeniu rozpoczętych zdań, tak, aby wyrażały to, co uczeń myśli.
Zestaw zawiera 4 karty pracy przeznaczone dla uczniów klas I-III, dotyczące emocji i uczuć dziecka. Wypełnienie kart pracy ma na celu uświadomienie dziecku źródeł przeżywanych emocji oraz możliwych sposobów radzenia sobie z nimi. Dla osoby dorosłej prace dziecka mogą stanowić istotną informację na temat jego potrzeb.
Zestaw zawiera 3 karty pracy, na których opisane są złożone sytuacje społeczne, w których motywacja i zachowanie nie jest jednoznaczna – postaci mają różne wyobrażenie o tym, co ich spotkało. Zadaniem dziecka jest uzupełnić dymki, w których bohaterowie próbują określić własne emocje i to, co sprawiło, że znaleźli się w trudnej sytuacji. Miniscenariusz może być również narzędziem do pracy z dziećmi z całościowymi zaburzeniami rozwoju, które mają trudność w rozumieniu sytuacji społecznych i emocji innych osób.
Zestaw zawiera 2 karty pracy przeznaczone dla uczniów klas I-IV, na których opisane są postaci: Kajtek i Magda, rodzeństwo, które ma swoje sposoby na wyrażanie emocji.
Rozumienie drugiego człowieka, komunikacja, współpraca – wiele kompetencji społecznych opiera się na umiejętności rozpoznawania potrzeb – u siebie i u innych. W grupach wczesnoszkolnych dochodzi do wielu konfliktów, które wynikają często z drobnych nieporozumień. Dzieci nie mają jeszcze wystarczających zasobów, by zrozumieć zachowanie kolegów, nazwać własne i cudze emocje. Dlatego tak trudno jest zadbać o potrzeby wszystkich i wypracować rozwiązanie trudnej sytuacji. Łatwiej jest rozmawiać z dziećmi o emocjach używając metafory – dlatego bohaterem warsztatu będzie pajączek i jego potrzeby.
Jesteś jedną z ważniejszych osób, które mogą przekazywać uczniom, czym jest uważne słuchanie, pomaganie innym i otrzymywanie pomocy. Jeden z przykładów jak wzmacniać wśród uczniów umiejętność podejmowania empatycznych działań znajdziesz tutaj.
Krótkie ćwiczenie pozwalające uczniom uruchomić zasoby wyobraźni. Może być wykorzystane również jako ćwiczenie aktywizujące w przypadku zauważenia spadku energii uczniów.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.