Ćwiczenie wykorzystujące projekcję obrazów. Zadanie ucznia polega na wymyśleniu, jakie mogą być zainteresowania dzieci przedstawionych na zdjęciach. Na zakończenie ćwiczenia uczeń zastanawia się, jakie jest jego marzenie. Ćwiczenie można wykorzystać podczas zajęć indywidualnych i grupowych.
Celem gry jest rozwijanie umiejętności radzenia sobie z nieprzyjemnymi emocjami. Gra może być wykorzystana na zajęciach z całą klasą lub z mniejszymi grupami uczniów.
Ćwiczenie skierowane jest do uczniów klas VI–VIII, w szczególności dla osób z diagnozą autyzmu lub Zespołu Aspergera. Karty pracy mają na celu podniesienie jakości życia osób, które mają kłopot w rozumieniu sytuacji społecznych, motywów postępowań innych, ich decyzji i zachowania.
Karta pracy dla uczniów klas IV-VI mających problemy z przewidywaniem skutków wypowiadanych przez siebie komunikatów. Ćwiczenia można wykorzystać w pracy z uczniami z zespołem Aspergera. Zadanie polega na dopasowaniu wypowiedzi, którymi można zastąpić komunikaty wywołujące negatywne uczucia i emocje.
Ćwiczenie dedykowane uczniom klas VII-VIII oraz szkół ponadpodstawowych w tym dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera. Praca z karami pomoże uczniom rozróżnić odpowiedni sposób nawiązania rozmowy od takiego, który może utrudnić kontakt. Zadaniem ucznia jest wybrać sposób reakcji w sytuacji towarzyskiej oraz dobrać komentarze wyjaśniające, dlaczego pozostałe reakcje nie były adekwatne.
Ćwiczenia dedykowane są uczniom klas IV–VI szkół podstawowych z diagnozą autyzmu lub Zespołu Aspergera. Zestaw służy do wspierania rozwoju umiejętności rozumienia wypowiedzi innych, zwłaszcza tych, które oparte są na metaforze. Treści, które mogą mieć wiele znaczeń, zależnie od kontekstu, sprawiają osobom z całościowymi zaburzeniami rozwoju ogromne trudności.
Ćwiczenia są przeznaczone dla uczniów klas IV–VI szkół podstawowych z diagnozą autyzmu lub Zespołu Aspergera. Zestaw ma na celu wspieranie rozwijania umiejętności rozumienia codziennych sytuacji społecznych z udziałem uczestników. Pogłębienie świadomości w tym obszarze jest niezwykle ważnym czynnikiem w przeciwdziałaniu mechanizmom wykluczenia, jakie dotykają osoby z całościowymi zaburzeniami rozwoju.
Zestaw jest propozycją ćwiczeń dla młodzieży VI-VIII klas z autyzmem, zespołem Aspergera lub problemami w komunikacji. Zestaw składa się z nagrania, dialogu oraz ćwiczeń. Słuchowisko i zadania do niego mają na celu poprawić umiejętności komunikacyjne oraz pokazać rozwiązanie trudnych dla nastolatków sytuacji społecznych. Słuchowisko i karty pracy wspierają ucznia w zrozumieniu, czym jest asertywność oraz jak zachowywać się asertywnie. Zadaniem ucznia jest wysłuchanie nagrania i sprawdzenie swojego rozumienia uczuć i intencji, jakie towarzyszą rozmówcom.
Zestaw jest propozycją zadań dla dzieci w klasach IV-VI, adresowany do osób z zespołem Aspergera i autyzmem. Słuchowisko i zadania do niego mają na celu ułatwić uczniom trening komunikacji i kompetencji społecznych. Nagranie odnosi się do sytuacji szkolnej dzieci w wieku 11-13 lat. Zadaniem ucznia jest przesłuchanie nagrania i zweryfikowanie swojego rozumienia uczuć i intencji, jakie towarzyszą rozmówcom.
Zestaw trzech kart pracy ułatwiających naukę rozpoznawania i nazywana emocji i uczuć. Karty pracy można wykorzystać podczas pracy z uczniami z autyzmem i zespołem Aspergera oraz dziećmi z niepełnosprawnością intelektualną. Karty pracy opracowano także w wersji językowej dla uczniów z Ukrainy.
Karty pracy dla uczniów klas VI-VIII mających problemy z przewidywaniem skutków zdarzeń lub zachowań. Ćwiczenia mogą być wykorzystane w terapii uczniów z autyzmem i zespołem Aspergera. Zadanie polega na połączeniu zdarzeń w pary w taki sposób, aby razem stanowiły przyczynę i skutek.
Ćwiczenie dla uczniów szkół ponadpodstawowych ukierunkowane na poznawanie związków frazeologicznych. Karty pracy warto wykorzystać podczas pracy z uczniami z autyzmem i z zespołem Aspergera. Zadanie polega na dopasowaniu zdania zawierającego związek frazeologiczny do obrazka. Wybrane związki frazeologiczne odnoszą się do wyglądu i stanu zdrowia.
Ćwiczenie wykorzystujące projekcję obrazów. Zadanie ucznia polega na rozpoznaniu emocji i uczuć postaci wyświetlanej na filmie. Na zakończenie ćwiczenia uczeń określa swój stan emocjonalny w danej chwili. Zadanie do wykorzystania podczas zajęć z uczniami z autyzmem, w tym zespołem Aspergera oraz uczniami z niepełnosprawnością intelektualną.
Zestaw jest propozycją dla uczniów klas VI – VIII. Adresowany jest dla uczniów z autyzmem i Zespołem Aspergera. Słuchowisko i karty pracy mają na celu ułatwić młodzieży trening tak ważnych umiejętności, jak komunikacja i kompetencje społeczne. Nagranie odnosi się do codziennych spraw młodzieży w wieku 12 – 15 lat. Zadaniem ucznia jest przesłuchać je i sprawdzić swoje rozumienie uczuć i intencji, jakie towarzyszą rozmówcom.
Zestaw dedykowany dla uczniów klas IV–VI, szczególnie dla dzieci z autyzmem i Zespołem Aspergera. Zestaw daje uczniom możliwość samodzielnego treningu komunikacji, pomaga rozwinąć umiejętność rozumienia sytuacji społecznych. Zadaniem ucznia jest przesłuchanie słuchowiska oraz wykonanie odnoszących się do niego ćwiczeń.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.