Karta pracy pozwalająca ocenić zdolność dziecka do rozpoznawania zmęczenia oraz choroby i towarzyszących im uczuć, emocji i potrzeb.
Jesteś jedną z ważniejszych osób, które mogą przekazywać uczniom, czym jest uważne słuchanie, pomaganie innym i otrzymywanie pomocy. Jeden z przykładów jak wzmacniać wśród uczniów umiejętność podejmowania empatycznych działań znajdziesz tutaj.
Co czujesz, kiedy widzisz ucznia sprawiającego przykrość koledze z klasy i wiesz, że jest to działanie celowe? Widzisz, że uczeń uznaje to zachowanie za właściwe, nie rozumie, że zrobił źle i odczuwa satysfakcję, że odegrał się na koledze. Z pewnością, oprócz innych emocji, czujesz współczucie i żal. Oznacza to, że odczuwasz emocje, które bardziej pasują do sytuacji krzywdzonego ucznia, niż do twojej. Tym samym zachowujesz się empatycznie, co pozwala ci odpowiednio zareagować.
Gra dla uczniów klas III-V szkoły podstawowej, której celem jest rozwijanie umiejętności rozpoznawania i wyrażania emocji. W zestawie znajdują się dwie talie kart pracy - do wydrukowania i pocięcia.
Małgorzata Swędrowska dzieli się pomysłami na wykorzystanie książek dla dzieci i młodzieży podczas rozmów na temat emocji.
Karta na zajęcia z uczniami w wieku 9–13 lat. Nauczyciel wprowadza uczniów w temat zajęć, zwracając uwagę na emocje i uczucia przyjemne i nieprzyjemne oraz wynikające z nich zachowania i postawy człowieka…
Karta na zajęcia z uczniami w wieku 9–13 lat. Zajęcia o wolontariacie. Karta pracy zawiera szczegółowe wskazówki do pracy dla nauczyciela.
Scenariusz do pracy z uczniami szkół ponadpodstawowych w obszarze zarządzania emocjami. Poświęcony nauce odczuwania, uświadamiania i rozpoznawania emocji. Dostarcza niezbędnej wiedzy dotyczącej kształtowania się emocji. Z pomocą scenariusza oraz cyklu artykułów pedagog ma możliwość w przystępny sposób przeprowadzić uczniów przez te zagadnienia.
W artykule poruszone zostało zagadnienie znaczenia emocji dla funkcjonowania naszego organizmu, a przede wszystkim omówione negatywne skutki nadmiernej reaktywności emocjonalnej ucznia w sytuacjach szkolnych. Sprawdź, co należy zrobić, gdy jesteśmy rozjemcami w sytuacji wysoko nacechowanej emocjonalnie.
W drugiej części cyklu artykułów o emocjach przyglądamy się dotychczasowym odkryciom z zakresu funkcjonowania mózgu, aby na tej podstawie prześledzić proces kształtowania się emocji. Poparty konkretnymi przykładami materiał przydatny jest dla nauczycieli i specjalistów pracujących z uczniami, aby lepiej zrozumieć podłoże emocjonalne wywierające wpływ na proces uczenia się – nauczania.
W tej części cyklu na temat emocji zastanawiamy się, w jaki sposób wykorzystać emocje dla dobra procesu nauczania. Przytaczamy również szereg praktycznych porad, które pomogą specjalistom w motywowaniu uczniów do uczenia się na sposób szkolny.
Na ile możemy pomóc naszym uczniom w uczeniu się rozpoznawania i analizowania własnych emocji oraz świadomego posługiwania się nimi? W artykule rozpatrujemy sytuacje, na które powinniśmy być szczególnie wyczuleni, świadczące o potencjalnych problemach w zarządzaniu własną emocjonalnością przez naszych uczniów.
W tej części cyklu artykułów rozpatrujemy emocje i kondycję psychiczną nauczyciela w korelacji do emocji uczniów. Zwracamy uwagę na umiejętność oddzielenia życia osobistego od spraw zawodowych. Podkreślamy znaczenie atmosfery, którą tworzymy w szkole, oraz dajemy uczniom i nauczycielowi prawo do bycia zmęczonym mnogością bodźców oddziałujących na nas wzajemnie.
Już teraz na portalu znajdą Państwo cykl 5 artykułów poświęconych emocjom uczniów. Zapraszamy do lektury.
Karta na zajęcia z uczniami w wieku 9 – 13 lat. Jakie emocje towarzyszą nam w szkole? Jak możemy sobie z nimi radzić?
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.