homofobia w szkole

Niebinarny uczeń w szkole – jak postępować, gdy uczeń nie utożsamia się z żadną płcią?

Niebinarny uczeń w szkole – jak postępować, gdy uczeń nie utożsamia się z żadną płcią?

Okres dojrzewania to czas, w którym pojawia się nieskończona ilość wątpliwości. Jaki jestem? Kim jestem? Czy na pewno czuję się komfortowo ze swoim ciałem? Jaka jest moja orientacja seksualna? To tylko maleńka próbka pytań, które powstają w głowach zwyczajnych nastolatków. Dla niektórych z nich okres dorastania to też moment, w którym wątpliwości zaczynają krążyć wokół pojęcia płci. Dla najmłodszych pokoleń określenie „niebinarny” na stałe zagościło w słowniku i nikogo nie dziwi. Kim są uczniowie, którzy się identyfikują z tym pojęciem? Jak ich wesprzeć?

Prawo uczniów transpłciowych do poszanowania dla ich tożsamości płciowej

Prawo uczniów transpłciowych do poszanowania dla ich tożsamości płciowej

  Jak poruszać temat transpłciowości w szkole? Wsparcie uczniów transpłciowych

Jak poruszać temat transpłciowości w szkole? Wsparcie uczniów transpłciowych

Społeczna świadomość – w tym wiedza naszych uczennic i uczniów – dotycząca społeczności LGBTQIA lub też LGBT+ jest coraz lepsza i szersza, ale w przypadku wielu osób nadal niepełna i niedoskonała. Wciąż też na tym polu funkcjonuje wiele mitów, stereotypów czy uproszczeń, które mogą przyczyniać się do utrwalania uprzedzeń, a nawet do gorszego traktowania osób LGBT+. Szczególnie wiele tych mitów lub po prostu niedostatku wiedzy dotyczy kwestii związanych z transseksualnością czy szerzej – z transpłciowością. Jak poruszać ten temat, by osiągać najlepsze skutki edukacyjne i wychowawcze?

Sprawdź inne serwisy