Perspektywa egzaminów jest stresująca. Czasem tak bardzo, że uczniowie nie są w stanie poradzić sobie z odczuwanym napięciem. Podczas warsztatu mają możliwość oswoić stres egzaminacyjny i poznać techniki jego obniżania.
Przeczytaj również:
Jak wynika z najnowszych nowelizacji rozporządzeń MEN każda osoba posiadająca kwalifikacje pedagogiczne może być członkiem zespołu egzaminacyjnego i nadzorującego podczas tegorocznych egzaminów. Przedstawiamy 2 ważne zmiany dotyczące komisji egzaminacyjnych na najbliższe egzaminy ósmoklasisty, gimnazjalny i maturalny.
Już od przyszłego tygodnia w wielu szkołach i przedszkolach rozpocznie się strajk nauczycieli. Nadal jednak wiele kwestii pozostaje nierozwiązanych, jak np. uczestnictwo w komisjach egzaminacyjnych. Przedstawiamy 10 najczęściej zadawanych przez nauczycieli pytań związanych ze strajkiem.
W związku z planowanym na kwiecień br. strajkiem nauczycieli, MEN wprowadza zmiany w wyznaczaniu składu komisji egzaminacyjnych – będzie można wyznaczać egzaminatorów spoza szkoły. Sprawdzamy szczegóły zmian.
Nie wolno zamieniać wyników egzaminów zewnętrznych (także próbnych) na oceny bieżące, gdyż niedozwolone jest przeliczanie wyników punktowych na oceny szkolne. Sprawdzamy szczegóły dotyczące oceniania próbnych egzaminów.
Centralna Komisja Egzaminacyjna ustaliła harmonogram przeprowadzania egzaminów w 2019 r.: ósmoklasisty, gimnazjalnego oraz maturalnego. I tak egzamin ósmoklasisty w szkołach dla dzieci i młodzieży oraz w szkołach dla dorosłych, w których nauka kończy się w semestrze wiosennym potrwa od 15 kwietnia do 17 kwietnia.
Dużymi krokami zbliżają się pierwsze egzaminy. Jak pomóc uczniom w radzeniu sobie ze stresem? Skorzystaj z naszych propozycji i wskazówek – prezentujemy artykuły i scenariusze zajęć pomocne w tym gorącym okresie.
Centralna Komisja Egzaminacyjna ogłosiła wyniki tegorocznego egzaminu gimnazjalnego. Najlepiej egzamin napisali uczniowie z województwa mazowieckiego oraz małopolskiego.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.