Jak rozpoznać przemoc rówieśniczą

Danuta Pyrdoł

Autor: Danuta Pyrdoł

Dodano: 6 grudnia 2017
Przemoc rówieśnicza

Wielu z nas może z własnego uczniowskiego doświadczenia przytoczyć przykłady przemocy rówieśniczej. Może byliśmy jej ofiarami, a może i nam zdarzało się nękać kolegów… Zatem skąd się to zjawisko bierze i dlaczego jest dość powszechne? Artykuł może być pomocny nauczycielowi w odróżnianiu zachowań agresywnych od przypadków przemocy rówieśniczej, pomoże zastanowić się głębiej nad zagadnieniem, po to, aby je zdefiniować, scharakteryzować oraz poszukać skutecznych form radzenia sobie z takimi zjawiskami.

Z tego artykułu dowiesz się m.in.:

  • Dlaczego przemoc rówieśnicza jest powszechnym zjawiskiem wśród młodzieży?
  • Jakie tragiczne wydarzenia mogą być skutkiem przemocy rówieśniczej?
  • Jakie emocje i uczucia budzą się w nas, gdy dowiadujemy się o przejawach przemocy?
  • Czy potrafimy wyobrazić sobie traumę osób, które były świadkami przemocy rówieśniczej?
  • Jakie są biologiczne i społeczne tła przemocy rówieśniczej?
  • Czym różni się agresja od przemocy rówieśniczej?
  • Jakie są główne cechy charakteryzujące przemoc rówieśniczą?
  • Jakie są długotrwałe skutki przemocy rówieśniczej dla ofiar?
  • Jakie konsekwencje mogą spotkać sprawców przemocy rówieśniczej?
  • Jakie sytuacje mogą prowadzić do eskalacji przemocy w środowisku szkolnym?

Pozostało jeszcze 88% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 6 grudnia 2017

Autor: Danuta Pyrdoł

Lider zmian MEN w zakresie pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nauczyciel dyplomowany z ponad 20-letnim stażem pracy z dziećmi mającymi problemy w uczeniu się oraz z doświadczeniem w aktywizacji zawodowej dorosłych i w pracy z uczniami dwujęzycznymi. Autorka projektów edukacyjnych i materiałów dla nauczycieli z zakresu metod aktywizujących, Problem Based Learning, praw człowieka, antydyskryminacji.
Sprawdź inne serwisy