Obowiązek organizacji i udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej budzi wiele wątpliwości. Dyrektorzy zastanawiają się, jak powinni postąpić w przypadku doręczenia do przedszkola opinii z poradni psychologiczno-pedagogicznej. Wyjaśniamy zasady.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Publiczna poradnia psychologiczno-pedagogiczna udziela pomocy wszystkim uczniom. Oznacza to, że nie może odmówić wsparcia dla dziecka z niepublicznego przedszkola czy szkoły. Sprawdź, czy poradnia psychologiczno-pedagogiczna może odmówić pomocy. Dowiedz się również, jakie obowiązki spoczywają na przedszkolu w przypadku odmowy udzielania pomocy.
Przeczytaj również:
IPET powinien być opracowany w terminie do 30 dni od dnia złożenia w przedszkolu orzeczenia, a po tym terminie niezwłocznie realizowany. Ale czy w okresie przerwy wakacyjnej jest konieczność prowadzenia zajęć, a tym samym realizacji IPET? Sprawdzamy na przykładzie przedszkola niepublicznego.
Przedszkole niepubliczne otrzymuje wyższą dotację oświatową na dziecko posiadające orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego. Często jednak orzeczenia są dostarczane do przedszkola w trakcie roku szkolnego i w trakcie miesiąca. Od kiedy w takim przypadku przedszkole powinno otrzymywać dodatkowe środki?
Obowiązkiem przedszkola każdego przedszkola, także niepublicznego jest zapewnienie pomocy psychologiczno-pedagogicznej dziecku, odpowiednio do jego potrzeb. Czy dyrektor jest zobowiązany zapewnić dziecku zajęcia indywidualne? Kto ponosi koszty prowadzenia takich zajęć?
Przepisy prawa oświatowego zawierają regulacje dotyczące prowadzenia dokumentacji przebiegu nauczania, działalności wychowawczej i opiekuńczej w publicznych. W przypadku przedszkoli niepublicznych sytuacja jest bardziej skomplikowana. Sprawdź, kiedy zasady dokonywania wpisów w dzienniku określa statut, a kiedy trzeba stosować się do wytycznych zawartych w rozporządzeniu.
Z artykułu dowiesz się:
Przyjęcie do przedszkola dziecka posiadającego orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego nakłada na placówkę obowiązek organizowania zajęć zgodnie z zaleceniami poradni psychologiczno-pedagogicznej. Sprawdź, czy prowadzenie niektórych zajęć można powierzyć zewnętrznemu ośrodkowi?
Sprawdź, jakie przepisy obligują przedszkole niepubliczne do udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej.
Artykuł archiwalny, zapoznaj się z aktualnymi zasadami: Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w przedszkolu niepublicznym – czy obowiązkowa
Już od 1 stycznia 2019 r. w placówkach niepublicznych będzie można nawiązać współpracę z nauczycielami realizującymi nie więcej niż 4 godziny dydaktyczne tygodniowo na innej podstawie niż umowa o pracę. Przedstawiamy szczegóły zmian w przepisach!
Wszystkie osoby zajmujące stanowisko nauczycielskie w przedszkolach publicznych i niepublicznych od 1 września 2018 r. powinny być zatrudnione na podstawie umowy o pracę. W przypadku zajęć dodatkowych oraz zajęć prowadzonych przez osoby, które nie zajmują stanowisk nauczycielskich, możliwe jest odstąpienie od nawiązania stosunku pracy, o ile osoba je prowadząca nie jest nauczycielem a nawiązany stosunek nie wypełnia wszelkich cech stosunku pracy.
Przedszkola niepubliczne mają obowiązek organizowania pomocy psychologiczno-pedagogicznej. Obowiązek ten dotyczy każdego dziecka, nie tylko tych posiadających orzeczenia i opinie wydane przez poradnie. W artykule wyjaśniamy, czy za prowadzenie takich zajęć można pobierać dodatkowe opłaty mimo otrzymywania dotacji. Zwracamy również uwagę na sytuację, gdy takie zajęcia dla uczniów są organizowane jako zajęcia dodatkowe.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.