Nowy uczeń w klasie, która jest zintegrowana, a uczniowie spędzili ze sobą przynajmniej jeden rok szkolny, może być szansą i równocześnie ciekawym doświadczeniem. Jednak by tak się stało wychowawca musi odpowiednio przeprowadzić ucznia przez proces adaptacji, a przynajmniej wesprzeć go w tym nastawiając pozytywnie uczniów tworzących już zespół. Jest to szczególna sytuacja, gdy uczeń powtarza klasę. W artykule zostaną przedstawione wskazówki dla wychowawców, które pomogą w pomyślnym zintegrowaniu nowego ucznia z klasą.
Osiągnięcie gotowości szkolnej przez dziecko pięcioletnie umożliwia mu, na wniosek rodziców, podjęcie nauki w szkole podstawowej w wieku sześciu lat. Sprawdź czy jeśli już po przyjęciu dziecka do szkoły stwierdzona zostanie niedojrzałość emocjonalna, będzie możliwe powtarzanie przez niego klasy, mimo osiągania dobrych wyników w nauce.
Uczeń, który powtarza klasę, tj. nie uzyskał w poprzednim roku szkolnym promocji do klasy programowo wyższej lub nie ukończył szkoły, może mieć wydłużony okres nauki, o ile możliwe jest dalsze kształcenie w danym typie szkoły z uwagi na wiek ucznia lub - jak w przypadku gimnazjum – z uwagi na nieukończenie tej szkoły. Sprawdzamy przepisy.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.