Percepcja słuchowa. Uczniowie klas 1-3 szkoły podstawowej. Dziecko pracuje zgodnie z poleceniem zamieszczonym na karcie.
Opiniowanie dźwięków jest procesem subiektywnym, który zależy od osobistych preferencji słuchającego. To, co może być uznawane za piękne lub przyjemne dla jednej osoby, może nie być takie samo dla innej. Opiniowanie dźwięków może również zależeć od kontekstu, w którym dźwięki są odbierane – inaczej reagujemy na dźwięk tramwaju w dzień, inne wrażenia wywołuje on w nocy. Zachęcam do pobrania kart pracy, które pozwolą dzieciom podzielić się swoimi wrażeniami dotyczącymi poszczególnych rodzajów dźwięków.
Przeczytaj również:
Wykorzystaj również:
Percepcja słuchowa. Karta pracy dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Dziecko łączy w pary obrazki, które kończą się taką samą głoską.
Zestaw kart pracy, których celem jest doskonalenie pamięci słuchowej werbanej, kontrola rozumienia i przetwarzania w pamięci usłyszanego tekstu. Materiały nie są przeznaczone do samodzielnej pracy dziecka. Konieczna jest obecność osoby dorosłej, która odczyta tekst lub treść pytań. Dotyczy to także uczniów, którzy potrafią samodzielnie czytać – w ich przypadku treść czytana przez nauczyciela powinna zostać zasłonięta.
Zestaw łatwych kart pracy zawierających ćwiczenia polegające na łączeniu w pary obrazków ilustrujących wyrazy rozpoczynające się na tę samą sylabę.
Percepcja słuchowa. Karta pracy dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Dziecko uważnie słucha czytanych wyrazów i nazywa głoski, które słyszy na początku każdego wyrazu.
Percepcja słuchowa. Karta pracy dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Nauczyciel czyta ciąg wyrazów. Dzieci zapisują zapamiętane wyrazy, a następnie układają z nich historyjkę.
Percepcja słuchowa. Karta pracy dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Rodzic z dzieckiem wymyślają rymowanki i próbują je zapamiętać. Mogą także wykorzystać gotowe wiersze z karty pracy.
Percepcja słuchowa. Karta pracy dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Zadaniem dziecka jest połączenie wyrazów z odpowiednimi obrazkami.
Percepcja słuchowa. Karta pracy dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Dziecko wskazuje obrazki przedstawiające szumiące dźwięki, następnie naśladuje je z rodzicem.
Percepcja słuchowa. Karta pracy dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Zadaniem dziecka jest połączenie rymujących się wyrazów.
Percepcja słuchowa. Uczniowie klas 1-3 szkoły podstawowej. Karta do pracy indywidualnej rodzica z dzieckiem. Zadaniem dziecka jest naśladowanie dźwięków wydawanych przez zwierzęta przedstawione na ilustracjach.
Percepcja słuchowa. Uczniowie klas 1-3 szkoły podstawowej. Dziecko zamalowuje kółka zgodnie z poleceniem nauczyciela.
Percepcja słuchowa. Uczniowie klas 1-3 szkoły podstawowej. Zadaniem dziecka jest przyporządkowanie usłyszanych dźwięków do czynności.
Percepcja słuchowa. Karta pracy dla uczniów klas 1-3 szkoły podstawowej. Zadaniem uczniów jest zapisanie usłyszanych wyrazów, a następnie odszyfrowanie wiadomości od kosmitów.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.