Uczeń posiadający orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego wydane ze względu na niepełnosprawność ruchową uczestniczy w zajęciach rewalidacyjnych. Sprawdź, jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel prowadzący rewalidację dla ucznia z niepełnosprawnością ruchową.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Sprawdź, jakie kwalifikacje powinien mieć nauczyciel do prowadzenia zajęć rewalidacyjnych z uczniem technikum posiadającym orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, wydanym ze względu na niepełnosprawność ruchową i afazję.
Niepełnosprawność ruchowa, niezależnie od przyczyny, głębokości dysfunkcji, czasu wystąpienia choroby lub urazu, każdorazowo wpływa na funkcjonowanie psychofizyczne ucznia. To oznacza, że może mieć znaczący wpływ na proces uczenia się i osiągnięcia edukacyjne. Uczeń z dysfunkcjami ruchowymi wymaga indywidualnego wsparcia w zakresie form i metod pracy, odpowiedniego doboru środków i pomocy dydaktycznych, zapewnienia szczególnych warunków edukacji. Dowiedz się, o czym należy pamiętać organizując kształcenie specjalne dla ucznia z niepełnosprawnością ruchową.
Przeczytaj również:
Dla każdego ucznia z orzeczeniem o potrzebie kształcenia specjalnego należy opracować indywidualny program edukacyjno-terapeutyczny (IPET). IPET opracowuje się po dokonaniu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia. Jest to zadanie zespołu nauczycieli specjalistów pracujących z uczniem. W artykule znajdziesz wskazówki dotyczące przeprowadzenia WOPFU i opracowania IPEt dla ucznia z niepełnosprawnością ruchową.
Z artykułu dowiesz się m.in.
Pobierz dokument:
W odniesieniu do kwalifikacji nauczycieli zatrudnianych dodatkowo w celu współorganizowania kształcenia uczniów niepełnosprawnych sformułowano jedynie wymóg posiadania przygotowania w zakresie pedagogiki specjalnej. Która specjalność zawiera treści kształcenia dotyczące pracy z dzieckiem z niepełnosprawnością ruchową?
Przeczytaj aktualne artykuły:
Zapisy w orzeczeniach o potrzebie kształcenia specjalnego zawierają wskazania dotyczące rodzaju zajęć rewalidacyjnych, które należy zorganizować dla dziecka w przedszkolu. Nie wskazują jednak ich wymiaru. Ile godzin zajęć rewalidacyjnych powinno realizować dziecko słabosłyszące z niepełnosprawnością ruchową?
Uczeń z niepełnosprawnością ruchową w szkole – wsparcie i dostosowania edukacyjne
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.