diagnoza dziecka

  Diagnoza w edukacji. Jak rozmawiać z rodzicami o diagnozie dziecka?

Diagnoza w edukacji. Jak rozmawiać z rodzicami o diagnozie dziecka?

„Diagnoza w edukacji. Jak rozmawiać z rodzicami o wynikach diagnozy” to trzeci moduł szkolenia skierowanego do nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych, którzy chcą prowadzić rozmowy z rodzicami w sposób wspierający, partnerski i wolny od ocen. Ekspertka, Natalia Perek, wprowadza uczestników w tematykę konsultacji rodzicielskich jako najważniejszego momentu procesu diagnostycznego – wymagającego nie tylko wiedzy, ale przede wszystkim uważności na emocje, sposób komunikacji i budowanie zaufania. Szkolenie nie ogranicza się do ogólnych wskazówek – zawiera konkretne przykłady wypowiedzi, opisuje typowe postawy rodziców wobec diagnozy i podpowiada, jak reagować na opór, lęk czy zaprzeczenie. Uczestnicy uczą się, jak unikać pułapek interpretacyjnych, jak mówić o trudnościach bez etykietowania dziecka i jak formułować informacje w sposób jasny, rzetelny i nienaruszający poczucia bezpieczeństwa rodziny.

  Diagnoza w edukacji. Rodzaje i przebieg diagnozy dzieci i młodzieży

Diagnoza w edukacji. Rodzaje i przebieg diagnozy dzieci i młodzieży

„Diagnoza w edukacji. Rodzaje i przebieg diagnozy w szkole” to drugi moduł szkolenia skierowanego do nauczycieli, pedagogów i psychologów szkolnych, którzy chcą lepiej zrozumieć proces diagnozy edukacyjnej – od rozpoznania potrzeb ucznia po wybór odpowiedniego rodzaju diagnozy. Ekspertka Natalia Perek krok po kroku omawia, jakie typy diagnozy można przeprowadzać w środowisku szkolnym, jak dobrać metodę diagnostyczną do celu oraz jak planować działania wspierające ucznia na podstawie zebranych danych. Uczestnicy poznają zasady prowadzenia diagnoz, a także dowiadują się, jak unikać błędów interpretacyjnych i jak formułować wnioski z zachowaniem ostrożności oraz rzetelności.

Sprawdź inne serwisy