Brak zgody rodziców na przeprowadzenie diagnozy w poradni

Marzenna Czarnocka

Autor: Marzenna Czarnocka

Dodano: 26 lutego 2021
Brak zgody rodziców na przeprowadzenie diagnozy w poradni

Zorganizowanie dla ucznia pomocy psychologiczno-pedagogicznej w szkole to pierwszy krok w dążeniu do poprawy jego funkcjonowania. Nie zawsze jednak podejmowane działania przynoszą oczekiwane rezultaty. Przepisy stanowią, że w przypadku braku poprawy funkcjonowania ucznia w szkole dyrektor, za zgodą rodziców ucznia występuje do publicznej poradni z wnioskiem o przeprowadzenie diagnozy i wskazanie sposobu rozwiązania problemu. A co, jeżeli rodzice nie zgadzają się na przeprowadzenie takiej diagnozy w poradni?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czy udzielanie pomocy dziecku w nowym roku szkolnym można zaplanować tylko na podstawie oceny efektywności udzielanej pomocy i wniosków do dalszej pracy
  • Czy w przypadku braku zgody na przeprowadzenie pogłębionej diagnozy w poradni szkoła może zaprzestać udzielania pomocy psychologiczno-pedagogicznej
  • W jaki sposób współpraca z rodzicami wpływa na ocenę efektywności pomocy udzielanej w szkole

Pozostało jeszcze 87% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 26 lutego 2021

Autor: Marzenna Czarnocka

Dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej, wykładowca kursów dla nauczycieli i kadry zarządzającej placówek oświatowych.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy