Diagnoza jest podstawą wszelkiego typu pomocy dziecku, które trafia do poradni psychologiczno-pedagogicznej. Wiele się mówi ostatnio o nowym modelu diagnostycznym. Warto przyjrzeć się bliżej, jakie korzyści niesie szerokie zastosowanie diagnozy funkcjonalnej w poradnictwie. Czy dzięki wprowadzeniu nowego modelu badania dziecko otrzyma bardziej efektywną pomoc i wsparcie w dążeniu do optymalnego rozwoju? Czy poradnie psychologiczno-pedagogiczne będą musiały zmienić model diagnozowania w najbliższej przyszłości?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Na czym polega model diagnozy psychopedagogicznej
- Co odróżnią model diagnozy ilościowej od modelu diagnozy jakościowej
- Czym jest diagnoza funkcjonalna i dlaczego warto zwrócić na nią uwagę
- Jak model diagnozy wpływa na terapię oraz sposób wspierania dziecka w szkole i placówce
Przeczytaj również:
Pozostało jeszcze 87% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Izabela Rodak
Absolwentka psychologii, oligofrenopedagog, coach. Od ponad 20 lat pracuje z dziećmi, rodzicami i nauczycielami. Od ponad 10 lat kieruje Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Tychach. Ukończyła kurs terapii Gestalt, systemowej terapii rodzin oraz kursy organizowane przez Akademię Coachingu C-People.