Szczególnie ważne dla specjalisty

Diagnoza funkcjonalna – pomoc w rozpoznawaniu potrzeb uczniów

Izabela Rodak

Autor: Izabela Rodak

Dodano: 8 listopada 2021
  Diagnoza funkcjonalna – pomoc w rozpoznawaniu potrzeb uczniów

Diagnoza jest podstawą wszelkiego typu pomocy dziecku, które trafia do poradni psychologiczno-pedagogicznej. Wiele się mówi ostatnio o nowym modelu diagnostycznym. Warto przyjrzeć się bliżej, jakie korzyści niesie szerokie zastosowanie diagnozy funkcjonalnej w poradnictwie. Czy dzięki wprowadzeniu nowego modelu badania dziecko otrzyma bardziej efektywną pomoc i wsparcie w dążeniu do optymalnego rozwoju?  Czy poradnie psychologiczno-pedagogiczne będą musiały zmienić model diagnozowania w najbliższej przyszłości?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Na czym polega model diagnozy psychopedagogicznej
  • Co odróżnią model diagnozy ilościowej od modelu diagnozy jakościowej
  • Czym jest diagnoza funkcjonalna i dlaczego warto zwrócić na nią uwagę
  • Jak model diagnozy wpływa na terapię oraz sposób wspierania dziecka w szkole i placówce

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 87% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 8 listopada 2021

Autor: Izabela Rodak

Absolwentka psychologii, oligofrenopedagog, coach. Od ponad 20 lat pracuje z dziećmi, rodzicami i nauczycielami. Od ponad 10 lat kieruje Poradnią Psychologiczno-Pedagogiczną w Tychach. Ukończyła kurs terapii Gestalt, systemowej terapii rodzin oraz kursy organizowane przez Akademię Coachingu C-People.
Sprawdź inne serwisy