Diagnoza to bardzo pojemne określenie. W szkole oznacza zbadanie funkcjonowania ucznia, jego zasobów i deficytów i określenie przyczyn ewentualnych trudności. Diagnostyką zajmują się zarówno psychologowie, jak i pedagogowie. Czym różni się diagnoza psychologiczna od pedagogicznej? Kiedy istotne jest, by uczeń został poddany kompleksowemu badaniu przez zespół psychologiczno-pedagogiczny?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Diagnoza jest podstawą wszelkiego typu pomocy dziecku, które trafia do poradni psychologiczno-pedagogicznej. Wiele się mówi ostatnio o nowym modelu diagnostycznym. Warto przyjrzeć się bliżej, jakie korzyści niesie szerokie zastosowanie diagnozy funkcjonalnej w poradnictwie. Czy dzięki wprowadzeniu nowego modelu badania dziecko otrzyma bardziej efektywną pomoc i wsparcie w dążeniu do optymalnego rozwoju? Czy poradnie psychologiczno-pedagogiczne będą musiały zmienić model diagnozowania w najbliższej przyszłości?
Przeczytaj również:
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.