Okres przedszkolny to czas intensywnego rozwoju kompetencji społecznych, nauki rozpoznawania, nazywania i wyrażania emocji, nawiązywania i utrzymywania relacji z innymi. Nie zawsze zdajemy sobie sprawę z tego, że dyskryminacja ze względu na ubóstwo pojawia się w przedszkolu równie często, co na kolejnych etapach edukacji. Doświadczenie wykluczenia z powodu nierówności społecznych może być w tym okresie szczególnie znaczące dla rozwoju wewnętrznego. Psycholodzy nieustannie podkreślają, że ten etap jest kluczowy dla całego wychowania. <a >Jak może wyglądać ubóstwo a dyskryminacja w przedszkolu? Przeczytaj artykuł i skorzystaj ze scenariuszy zajęć ukierunkowanych na prewencję dyskryminacji ze względu na ubóstwo.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Ubóstwo a dyskryminacja w przedszkolu – jaki wpływ na rozwój dziecka ma doświadczanie dyskryminacji ze względu na status ekonomiczny
- W jaki sposób dzieci wykluczają rówieśników o innym statusie ekonomicznym
- Jakie są konsekwencje doświadczania dyskryminacji ze względu na status ekonomiczny
- Jak dyskryminacja ze względu na ubóstwo może wpłynąć na rozwój dziecka
Pozostało jeszcze 88% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.