Jak poruszać temat transpłciowości w szkole? Wsparcie uczniów transpłciowych

Autor: Magdalena Goetz

Dodano: 7 marca 2018
  Jak poruszać temat transpłciowości w szkole? Wsparcie uczniów transpłciowych

Społeczna świadomość – w tym wiedza naszych uczennic i uczniów – dotycząca społeczności LGBTQIA lub też LGBT+ jest coraz lepsza i szersza, ale w przypadku wielu osób nadal niepełna i niedoskonała. Wciąż też na tym polu funkcjonuje wiele mitów, stereotypów czy uproszczeń, które mogą przyczyniać się do utrwalania uprzedzeń, a nawet do gorszego traktowania osób LGBT+. Szczególnie wiele tych mitów lub po prostu niedostatku wiedzy dotyczy kwestii związanych z transseksualnością czy szerzej – z transpłciowością. Jak poruszać ten temat, by osiągać najlepsze skutki edukacyjne i wychowawcze?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Czym jest transpłciowość i jak różni się od innych pojęć związanych z płcią?
  • Jakie są różnice między transpłciowością, transseksualnością a transwestytyzmem?
  • Jakie są obecnie uznawane na świecie statusy prawne i społeczne dla osób transpłciowych?
  • Dlaczego nie należy używać określenia „zmiana płci" i co oznacza termin „korekta płci"?
  • Jak rozpoznać i wspierać osobę z zespołem dezaprobaty płci?
  • Jakie są zasady używania języka równościowego ?
  • Jakie działania antydyskryminacyjne można wdrożyć w szkole, aby wspierać akceptację i tolerancję wobec uczniów transpłciowych?
  • W jaki sposób uwrażliwiać uczniów na sytuację osób doświadczających dyskryminacji?
  • Jak zorganizować lekcje i warsztaty, które pomogą w zrozumieniu i akceptacji
  • Jak unikać traktowania tematów związanych ze społecznością LGBT+ jako tabu?

Przeczytaj również:

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 7 marca 2018

Autor: Magdalena Goetz

Psycholożka, psychoterapeutka poznawczo-behawioralna, członkini Polskiego Towarzystwa Psychoterapii Poznawczej i Behawioralnej, trenerka umiejętności interpersonalnych, a także autorka wielu publikacji z zakresu psychologii pracy, psychologii wychowawczej, relacji międzyludzkich oraz zdrowia psychicznego.
Sprawdź inne serwisy