Sytuacje trudne, jak sobie z nimi radzić; co robić, by ich było jak najmniej? Dlaczego dzieci łamią normy? Czyja to wina, że przeklinają? Kto i kiedy buduje dziecięcy świat wartości? Dlaczego nie można zaczynać wychowywania zbyt późno? Na te i podobne pytania spróbuję odpowiedzieć w cyklu artykułów pod wspólnym tytułem „Czy ktoś potrafi zrozumieć dziecko?”.
Pozostało jeszcze 94 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Grażyna Małkowska-Zaczkowska
Nauczyciel akademicki, nauczyciel pedagog, pracownik socjalny, doradca rodzinny, specjalista ds. profilaktyki uzależnień, mediator, negocjator, kurator społeczny, autorka scenariuszy edukacyjno-profilaktycznych, autorka tekstów piosenek (wśród nich są też hymny szkół), czasami także muzyki, poetka. Życiowe motto – życie to wspaniali ludzie i chwile, które warto zatrzymać. Ostatnio dała się porwać pasji naukowej; prowadziła poważne rozmowy, badania, czytała poważną literaturę, wygłaszała poważne referaty, ale i tak... ciągle „buja w obłokach”. Uwielbia spotykać pasjonatów. W życiu robi tylko to, co lubi. Potrafi zainspirować ją zdanie, gest, słowo... Mówi, że jest szczęśliwa, kiedy jej praca może się komuś przydać