Jak zbudować zgraną klasę? Współpraca wychowawcy z psychologiem szkolnym na rzecz integracji zespołu klasowego

Julia Przybył

Autor: Julia Przybył

Dodano: 21 lutego 2025
  Jak zbudować zgraną klasę? Współpraca wychowawcy z psychologiem szkolnym na rzecz integracji zespołu klasowego

Każdy wychowawca dąży do tego, aby jego klasa była zgraną, wspierającą się grupą, w której uczniowie czują się bezpiecznie i komfortowo. Sprzyja to nie tylko dobremu samopoczuciu uczniów, ale także sukcesowi edukacyjnemu. Stworzenie takiej atmosfery wymaga świadomego działania zarówno ze strony wychowawcy, jak i innych specjalistów, w tym psychologa szkolnego. Ich współpraca może przyczynić się do efektywnej integracji klasy, konstruktywnego rozwiązywania konfliktów oraz wzmacniania relacji między uczniami. Dowiedz się, jak stworzyć zgraną klasę we współpracy z psychologiem szkolnym.

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jakie działania pomagają zintegrować klasę?
  • W jaki sposób psycholog szkolny może wesprzeć wychowawcę w budowaniu relacji między uczniami?
  • Dlaczego warto diagnozować potrzeby klasy i jak to skutecznie robić?
  • Jakie działania można podjąć, aby stworzyć bezpieczną i wspierającą atmosferę w klasie?
  • Jak reagować na różnorodność w klasie i wspierać uczniów o różnych potrzebach?
  • Dlaczego silny zespół klasowy wpływa na sukces edukacyjny i rozwój społeczny uczniów?

Pozostało jeszcze 86% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 21 lutego 2025

Autor: Julia Przybył

Psycholog, autorka gier terapeutyczno-relacyjnych dla dzieci. Ukończyła studia podyplomowe z zakresu udzielania pomocy psychologicznej rodzinom w nurcie systemowym. Doświadczenie zawodowe zdobywała na szpitalnych oddziałach psychiatrycznych, oddziale leczenia zespołów abstynencyjnych oraz oddziale leczenia uzależnień, w domu dziecka oraz pracując jako konsultantka na portalu tekstowej pomocy psychologicznej. Ma doświadczenie w pracy z dziećmi w wieku przedszkolnym. Aktualnie pracuje w dwóch szkołach podstawowych jako psycholog szkolny, towarzyszy grupie wsparcia dla dorosłych osób LGBTQ+ oraz w poradni zdrowia psychicznego.
Sprawdź inne serwisy