Grupy zróżnicowane – jak przygotować szkołę do edukacji włączającej. Część 2

dr hab. Beata Jachimczak

Autor: dr hab. Beata Jachimczak

Dodano: 29 lipca 2019
Grupy zróżnicowane – jak przygotować szkołę do edukacji włączającej

Peder Haug w swoich rozważaniach teoretycznych słusznie podkreśla, że koncepcja edukacji włączającej to „retoryczne arcydzieło ale brak konsensusu”. Jej założenia są łatwe do zaakceptowania i trudne do sprzeciwiania się, a nawet krytykowania ponieważ są silnie oparte na wartościach i ideologiach takich jak demokracja i sprawiedliwość społeczna. Trudne są natomiast do realizacji w działaniach praktycznych.

Pozostało jeszcze 95 % treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uwaga, to jest tylko początek artykułu
Aby zobaczyć całość, zaloguj się lub załóż konto.

Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:

  • Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
  • Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
  • Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »

Masz już dostęp?
Zaloguj się

Adres e-mail lub login:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 29 lipca 2019

Autor: dr hab. Beata Jachimczak

dr hab. prof. UAM w Poznaniu, pedagog, pedagog specjalny. Pedagog w zakresie nauczania początkowego, pedagog specjalny w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, pedagogiki korekcyjnej, pedagogiki wspierającej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zainteresowania naukowe skoncentrowane na problematyce wychowania i kształcenia ucznia ze SPE oraz na zagadnieniach polityki oświatowej ukierunkowanej na budowanie systemu profilaktyki, opieki, wsparcia i edukacji (edukacja integracyjna, włączająca).

Tematyka

Sprawdź inne nasze serwisy
Karta Nauczyciela od A do Z Poradnik Dyrektora Szkoły Nadzór nad działalnością szkoły Kwadrans dla dyrektora szkoły Zarządzanie przedszkolem Portal BHP Ochrona danych osobowych
wiper-pixel