Grupy zróżnicowane – wyzwanie dla współczesnego nauczyciela. Część 1

dr hab. Beata Jachimczak

Autor: dr hab. Beata Jachimczak

Dodano: 29 lipca 2019
Funkcjonowanie grup różnorodnych

Zmieniający się w bardzo szybkim tempie świat coraz bardziej wymusza zmiany w edukacji. Pojęcia takie jak globalizacja, wielokulturowość, integracja społeczna coraz częściej wyznaczają nowe spojrzenie na problemy kształcenia tak w obrębie pojedynczych społeczeństw, jak i w kontekście całej ludzkości. Pojawiają się nowe wyzwania, dotąd nie występujące lub – częściej! – dotąd niedostrzegane. „Otwarcie” się świata wymusza nowe spojrzenie na ludzi w odniesieniu do ich różnych potrzeb, możliwości i oczekiwań. Tej różnorodności doświadczają także nauczyciele i jest ona dla nich wyzwaniem w codzienne pracy.

Pozostało jeszcze 93% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 29 lipca 2019

Autor: dr hab. Beata Jachimczak

dr hab. prof. UAM w Poznaniu, pedagog, pedagog specjalny. Pedagog w zakresie nauczania początkowego, pedagog specjalny w zakresie pedagogiki resocjalizacyjnej, pedagogiki korekcyjnej, pedagogiki wspierającej uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Zainteresowania naukowe skoncentrowane na problematyce wychowania i kształcenia ucznia ze SPE oraz na zagadnieniach polityki oświatowej ukierunkowanej na budowanie systemu profilaktyki, opieki, wsparcia i edukacji (edukacja integracyjna, włączająca).
Sprawdź inne serwisy