Obecny rok szkolny obfituje w wiele ograniczeń – jednym z nich jest utrudnienie w organizacji wolontariatu dla uczniów szkół podstawowych. Obostrzenia dotyczące kontaktów społecznych, izolowanie osób niepełnosprawnych, starszych, przewlekle chorych nie pozwalają na to, by uczniowie mogli bezpośrednio angażować się w pomoc potrzebującym. Jednak dla chcącego nic trudnego – istnieje wiele możliwości pomagania na odległość.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie aktywności związane z wolontariatem zaproponować uczniom na okres ferii zimowych
- W jaki sposób nauczyciel może pokierować uczniów, aby poświęcili czas na wsparcie seniorów w czasie pandemii
- Jakie korzyści wynikają z wolontariatu uczniowskiego
Pozostało jeszcze 87% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.