Do szkoły wrócili najmłodsi uczniowie – zdezorientowani, odizolowani w domach przez kilka miesięcy, po miesięcznej przerwie zimowej. W najgorszej sytuacji są pierwszoklasiści – do szkoły chodzili zaledwie kilka tygodni, nie zdążyli zaadaptować się do nowych warunków, gdy życie postawiło przed nimi i ich rodzicami poważne zadanie – naukę zdalną. W takich okolicznościach o konflikty w klasie nietrudno. Jak sobie z nimi radzić?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Dlaczego najmłodsi uczniowie po powrocie do nauki stacjonarnej nie potrafią odnaleźć się w szkolnej rzeczywistości
- W jaki sposób prowadzić rozmowę z uczniami, aby nauczyli się rozwiązywać konflikty
- Jaką rolę w konflikcie uczniowskim odgrywa wychowawca
Pozostało jeszcze 90 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim. Ukończyła dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracuje w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej i Poradni Zdrowia Psychicznego w Szpitalu im. dr J.Babińskiego w Łodzi.