Ostatnie tygodnie obfitują w intensywne wydarzenia o charakterze społeczno-politycznym. Na ulicach trwają demonstracje, media huczą ściągając uwagę widzów na różne sposoby, pokazując skrajnie odmienne treści na te same tematy. Dzieci obserwują rodziców, którzy wyrażają swoje poglądy w sposób bardzo emocjonalny, czasem dla nich mało zrozumiały, wywołujący strach. Co może zrobić nauczyciel, by wesprzeć zagubione dzieciaki?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jak rozmawiać z uczniami na temat aktualnej sytuacji społeczno-politycznej
- W jaki sposób wychowawca powinien prowadzić rozmowę z uczniami, aby nie opowiadać się po żadnej ze stron konfliktu społecznego czy światopoglądowego
- Jak działa mechanizm utożsamiania się dziecka z poglądami rodzica
- Czy uczniowie mogą ponosić negatywne konsekwencje wyrażania własnych poglądów
Pozostało jeszcze 90 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Natalia Perek
Psycholog, absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim. Ukończyła dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracuje w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej i Poradni Zdrowia Psychicznego w Szpitalu im. dr J.Babińskiego w Łodzi.