Co robić, gdy dziecko chce porozmawiać o polityce?

Natalia Perek

Autor: Natalia Perek

Dodano: 3 grudnia 2020
Co robić, gdy dziecko chce porozmawiać o polityce?

Ostatnie tygodnie obfitują w intensywne wydarzenia o charakterze społeczno-politycznym. Na ulicach trwają demonstracje, media huczą ściągając uwagę widzów na różne sposoby, pokazując skrajnie odmienne treści na te same tematy. Dzieci obserwują rodziców, którzy wyrażają swoje poglądy w sposób bardzo emocjonalny, czasem dla nich mało zrozumiały, wywołujący strach. Co może zrobić nauczyciel, by wesprzeć zagubione dzieciaki?

Z artykułu dowiesz się m.in.:

  • Jak rozmawiać z uczniami na temat aktualnej sytuacji społeczno-politycznej
  • W jaki sposób wychowawca powinien prowadzić rozmowę z uczniami, aby nie opowiadać się po żadnej ze stron konfliktu społecznego czy światopoglądowego
  • Jak działa mechanizm utożsamiania się dziecka z poglądami rodzica
  • Czy uczniowie mogą ponosić negatywne konsekwencje wyrażania własnych poglądów

Pozostało jeszcze 90% treści

Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.

Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:

  • Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
  • Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
  • Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
  • Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
  • Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.

Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się

Adres e-mail:

Hasło

Nie pamiętam hasła
Dodano: 3 grudnia 2020

Autor: Natalia Perek

Psycholog, psychoterapeuta dzieci i młodzieży. Absolwentka psychologii klinicznej i zdrowia na Uniwersytecie Łódzkim oraz czteroletniego, całościowego kursu psychoterapii w ramach Szkoły Psychoterapii Dzieci i Młodzieży przy Laboratorium Psychoedukacji i Ośrodku Regeneracja w Warszawie. Ukończyła również dwustopniowe Studium Pomocy Psychologicznej i Interwencji Kryzysowej Instytutu Psychologii Zdrowia Polskiego Towarzystwa Psychologicznego oraz Podyplomowy Kurs Arteterapii Polskiego Instytutu Ericksonowskiego. Pracowała jako psycholog w Oddziale Psychiatrii Dziecięcej. Obecnie prowadzi psychoterapię indywidualną dzieci i młodzieży oraz wsparcie rodzicielskie w Poradni Zdrowia Psychicznego dla Dzieci i Młodzieży w SPZOZ oraz w Ambulatorium Stresu w Łodzi.

Tematyka

Sprawdź inne serwisy