Zgodnie z przepisami ustawy Prawo oświatowe, na wniosek rodziców
dyrektor przedszkola lub szkoły do której dziecko zostało przyjęte, może zezwolić na spełnianie przez dziecko odpowiednio obowiązku poza placówką obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki poza szkołą. Wielu rodziców zastanawia się, czy można uczyć się bez szkoły. Dla wielu natomiast edukacja domowa to najlepsze z możliwych rozwiązań.
Czy każda szkoła jest „przyjazna edukacji domowej”? Czy dyrektor szkoły, wychowawcy i nauczyciele mają obowiązek przygotowania specjalnej oferty edukacyjnej dla dzieci uczących się poza szkołą? Jak wspomóc ucznia, którego rodzice uzyskali zezwolenie na realizowanie przez ich dziecko obowiązku szkolnego poza szkołą, dbając szczególnie o rozwój kompetencji społecznych, radzenia sobie w grupie rówieśniczej? Co jest obowiązkiem nauczycieli, a co „dobrą wolą”? W artykule spróbuję odpowiedzieć na postawione pytania oraz pojawiające się wątpliwości.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
- Jakie wymagania trzeba spełnić, aby uczyć się bez szkoły
- Jak przebiega procedura uzyskiwania zgody i realizacji edukacji domowej
- O jakich wadach i jakich zaletach wato pomyśleć przed złożeniem wniosku o zezwolenie na edukację domową
- Jaką rolę w edukacji domowej odgrywa wychowawcza klasy
Jakie dokumenty, po nowelizacji przepisów w 2021 roku, trzeba dołączyć do wniosku o zezwolenie na edukację domową
Pozostało jeszcze 89% treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu a wraz z nim:
- Dostęp do stale aktualizowanej wiedzy z zakresu prawa oświatowego.
- Wsparcie ekspertów w rozwiązywaniu indywidualnych problemów.
- Praktyczne wskazówki i porady ułatwiające codzienną pracę.
- Baza kilkuset scenariuszy i kart pracy gotowych do wydrukowania i zastosowania na zajęciach.
- Atrakcyjne materiały multimedialne – słuchowiska, webinaria i gry dydaktyczne.
Jeżeli posiadasz już konto
Zaloguj się
Autor: Elżbieta Górka
Absolwentka pedagogiki na Uniwersytecie Wrocławskim, ukończyła również studia podyplomowe Kształcenie Integracyjne - Akademia Pedagogiki Specjalnej im. M. Grzegorzewskiej, Warszawa, a także jest terapeutą metody Marii Montessori. Posiada 24-letni staż pracy w tym przez 18 lat pełniła funkcję wicedyrektora w w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Piotrkowie Trybunalskim. Ekspert w zakresie: pedagogiki, kształcenia integracyjnego, terapii, wpisana na listę MEN. Obecnie wizytator ds. specjalnych potrzeb edukacyjnych KO Łódź, Delegatura Piotrków Trybunalski