Dorośli często narzekają na nadmiar stresu w swoim życiu. Czy zestresowani rodzice potrafią dostrzec, że również ich dzieci są narażone na stres? Niektórym dorosłym wydaje się, że dzieciństwo to okres beztroski, czas wolny od zmartwień i obciążeń wywołujących reakcje stresowe. Czy rzeczywiście tak jest?
Wzór dokumentu do wypełnienia przez rodziców ucznia biorącego udział w działaniach wolontariatu szkolnego.
Scenariusz warsztatu dla członków rady pedagogicznej, podczas którego nauczyciele mierzą się z pytaniami: Jak radzic sobie z roszczeniowymi postawami rodziców uczniów? Czy nauczyciel zawsze ma rację? Co musi, a co może?
Gazetka informacyjna dla rodziców dzieci kl. V-VIII. Więcej informacji w szkoleniu "Moje dziecko mnie nie słucha – o budowaniu wzajemnego zaufania (kl. V–VIII)".
Gazetka informacyjna dla rodziców dzieci kl. I-IV. Więcej informacji w szkoleniu "Moje dziecko mnie nie słucha – o budowaniu wzajemnego zaufania (kl. I–IV)".
Scenariusz warsztatu dla rodziców starszych uczniów szkoły podstawowej. Zajęcia pokazują rodzicom, jak wchodzić w lepsze relacje z dorastającymi dziećmi. Uczą, jak mądrze stawiać im wymagania i skutecznie komunikować się z nimi.
Scenariusz warsztatu dla rodziców młodszych uczniów szkoły podstawowej. Zajęcia uczą, jak radzić sobie z odwiecznym problemem nieposłuszeństwa dzieci i jak nawiązywać z nimi relację opartą na wzajemnym zrozumieniu i zaufaniu.
Scenariusz warsztatów dla rodziców dotyczący granic rodzicielskiego wpływu i wolności nastolatków.
Scenariusz warsztatów dla rodziców o rozsądnym stawianiu granic nastolatkom, o skutkach ich braku i konsekwencjach granic zbyt sztywnych i rygorystycznych.
Scenariusz warsztatu dla rodziców uczniów nastolatków. Uczestnicy poznają najważniejsze zasady wyznaczania granic dorastającym dzieciom oraz nauczą się je stawiać w konstruktywny, akceptujący dziecko sposób. W ostatniej części spotkania będą mogli sprawdzić swoje umiejętności w praktyce.
Jeśli pracujesz w zespole WWRD, to z pewnością twój kontakt z rodzicami podopiecznych jest systematyczny i ciągły. Co jeszcze mógłbyś zrobić, aby optymalnie wesprzeć swoich podopiecznych?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.