Organizacja nauczania indywidualnego nierzadko wiąże się z szeregiem trudności natury organizacyjnej. Zapewnienie objętemu nim uczniowi dostępu do wszystkich zajęć przewidzianych w ramowym planie nauczania niekiedy wymaga od dyrektora zatrudnienia dodatkowych nauczycieli. Rozwiązaniem takich problemów mogłoby być „przesunięcie” realizacji niektórych przedmiotów do realizacji w klasie programowo wyższej. Czy takie działanie będzie zgodne z prawem?
W nauczaniu indywidualnym realizuje się wszystkie obowiązkowe zajęcia edukacyjne wynikające z ramowego planu nauczania danego typu szkoły. W związku z tym – czy należy organizować także zajęcia z wychowawcą?
Zwiększenie liczby godzin do dyspozycji dyrektora szkoły przeznaczonych na rozwój zainteresowań i uzdolnień uczniów na każdym etapie edukacyjnym to jedna z ważniejszych zmian w rozporządzeniu w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół. Co jeszcze się zmieni – sprawdzamy w artykule.
Zwiększenie liczby godzin do dyspozycji dyrektora szkoły przeznaczonych na rozwój zainteresowań uczniów – o 1 godzinę – to jedna ze zmian zaproponowana w projekcie rozporządzenia w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół. Sprawdzamy pozostałe zmiany.
Ramowe plany nauczania dla klasy VII nie przewidują techniki – czy dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, który jest zwolniony z nauki drugiego języka obcego, należy zorganizować takie zajęcia?
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.