Przepisy rozporządzenia MEN z 20 marca 2020 r w sprawie w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 dotyczą także przedszkoli. Oznacza to, że nauczyciele w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania powinni realizować podstawę programową. Jak mają to robić? Czy dzieci powinny uczestniczyć w zajęciach przez co najmniej pięć godzin dziennie? W jaki sposób dokumentować realizację pensum?
Publikacja „Placówki oświatowae w czasie pandemii koronawirusa. Zbiór gotowych dokumentów dla dyrektora” obejmuje m.in. następujące zagadnienia: zakres zadań nauczycieli i dyrektora w nauczaniu zdalnym, WSO dostosowane do nauczania zdalnego, zarządzenie dyrektora o kształceniu na odległość. Ekspert opracował gotowe wzory do wykorzystania.
Z nowego rozporządzenia MEN z 20 marca 2020 r. wynika, że o sposobie realizacji i dokumentowania działań w związku z obecną sytuacją powinien zdecydować dyrektor poradni psychologiczno-pedagogicznej. Jakie zasady można wprowadzić? Wykonanie których zadać powinni rejestrować nauczyciele zatrudnieni w poradni psychologiczno-pedagogicznej? Poznaj odpowiedzi eksperta.
Specjalnie dla Państwa przygotowaliśmy praktyczne ebooki poświęcone zagadnieniom związanym z funkcjonowaniem jednostek oświatowych w czasie zawieszenia funkcjonowania placówek oświatowych z powodu epidemii koronawirusa.
E-book "Placówki oświatowe w czasie pandemii koronawirusa. Zagadnienia związane z kształceniem i bezpieczeństwem" stanowi omówienie możliwych scenariuszy związanych z kontynuowaniem ograniczenia funkcjonowania placówek oświatowych. Autorka wyjaśnia, jakie mogą być konsekwencje zmiany terminów egzaminów ósmoklasisty oraz matury. Wyjaśnia również zadania dyrektorów w kontekście pracy zdanej i udziela wskazówek dotyczących kształcenia na odległość.
Zapoznaj się z e-bookiem "Placówki oświatowe w czasie pandemii koronawirusa. Zagadnienia gospodarcze". Dowiedz się, organizować pracę administracji i obsługi, poznaj zasady wydawania polecenia pracy zdalnej oraz upewnij się, że nie popełniasz błędów w procesie realizacji zamówień.
Podobnie jak wiosną, dziś również nauczyciele stoją przed trudnym zadaniem – organizacji nauczania w formie zdalnej. MEN zapowiada modyfikację podstawy programowej, a szkoły podjęły różne decyzje, w jednych obowiązkowe jest korzystanie z kamery, w innych nauczyciele pozostają z uczniami w kontakcie mailowym. Wciąż jednak nie ma konkretnych wytycznych dla nauczycieli wychowawców i specjalistów. A przecież szkoła poza funkcjami edukacyjnymi realizuje wiele innych zadań. Nie tak wymiernych jak oceny w dzienniku, ale często dużo ważniejszych w kontekście zdrowia psychicznego. Jak w tych czasach może wyglądać pomoc psychologiczno-pedagogiczna? Jak swoje zadania może realizować psycholog lub pedagog pracujący zdalnie?
Z artykułu dowiesz się m.in.:
W celu przeciwdziałania COVID-19pracodawca może polecić pracownikowi wykonywanie, przez czas oznaczony, pracy określonej w umowie o pracę, poza miejscem jej stałego wykonywania (praca zdalna). Pobierz wzór polecenia pracy zdalnej.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.