Utrwalanie [ś] w wyrazach. Karta pracy dla uczniów klas 4-7 szkoły podstawowej i gimnazjum. Wszystkie wyrazy użyte w ćwiczeniu zawierają głoskę [ś], nie występują w nich inne głoski dentalizowane ani [r]. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji [ś]. Uczniowie układają jak największą ilość wyrazów z podanych liter.
Poznaj podstawowe zasady, którymi należy kierować się podczas terapii logopedycznej zaburzeń artykulacyjnych. Są to zasady uniwersalne w dydaktyce – artykuł przedstawia te zasady w odniesieniu do terapii logopedycznej.
Podczas pracy z uczniem należy pamiętać o zasadzie wiązania teorii z praktyką - tak dobierać materiał, aby był on zrozumiały i bliski dla ucznia, aby mógł odnieść go do rzeczywistości. Stosowanie się do tej zasady gwarantuje wiarę w wiedzę o świecie, sprawia, że uczeń rozumie przydatność nauki i widzi cel.
Ćwiczenie z wykorzystaniem butów, wody, gumki, kluczy, klocka i mleka.
Ćwiczenie doskonalące umiejętność czytania. Zadaniem dziecka jest dzielenie wyrazów na sylaby i układanie ich w odpowiedniej kolejności.
Ćwiczenie ma na celu doskonalenie umiejętności czytania i uświadomienie dziecku, że czytanie to także literkowa zabawa. Ważne, aby dziecko starało się nie literować, a czytało głośno całe sylaby.
Ćwiczenie dla dzieci, które rozpoczynają edukację, znają litery, cyfry i poznają technikę czytania. Utrwala liczby w zakresie 1-10.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.