Utrwalanie [ć] w sylabach, wyrazach i w zdaniach. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych (i gimnazjum). W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Pierwsza część ćwiczenia polega na wielokrotnym czytaniu sylab z głoską [ć] w zmieniającej się kolejności…
Utrwalanie [ć] w nagłosie i w śródgłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. Logopeda prosi, aby dziecko przeczytało imiona dzieci. Następnie dziecko rysuje po śladzie linie ilustrujące bieg ciuciubabek, wymawiając logatomy…
Utrwalanie [ć] w nagłosie, w śródgłosie i w wygłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. Logopeda prosi, aby dziecko obejrzało obrazki i powiedziało, co one przedstawiają…
Utrwalanie [ć] w nagłosie i w śródgłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. Prosimy dziecko, aby zaczynając od początkowych sylab, prześledziło plątaninki, odczytując po kolei sylaby i wyrazy, a potem zdania z głoską [ć], które powstaną…
Utrwalanie prawidłowej artykulacji [r]. Karta pracy dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych (i gimnazjum). Zadaniem ucznia jest odczytanie zdań z prawidłową artykulacją [r], odnalezienie ukrytych na pograniczu wyrazów nazw zwierząt, a następnie uzupełnienie kolejnych zdań odnalezionymi wyrazami i poprawne ich odczytanie.
Materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji głoski [ć]. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych (i gimnazjum). Wszystkie wyrazy użyte w wirówce zawierają głoskę [ć], nie występują w nich inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [tr] w wyrazach. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. W diagramie znajdują się obrazki ilustrujące wyrazy z grupą spółgłoskową [tr] w nagłosie. Do dyspozycji dziecka jest więcej takich samych obrazków...
Utrwalanie [ć] w śródgłosie i w wygłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. Dziecko rysuje nici, zaczynając od szpulek, a kończąc przy wyrazie „nici”…
Utrwalanie [ć] w nagłosie i w śródgłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. Logopeda prosi dziecko, aby rysowało po śladzie trasy lotu ćmy i powtarzało rymowankę..
W ćwiczeniu występuje grupa spółgłoskowa [szcz] w nagłosie, śródgłosie i wygłosie, nie występują głoski [s, z, c, dz] ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych.
Utrwalanie [ź] w zdaniach. Karta dla uczniów klas 4–8 (i gimnazjum). Wyrazy w zdaniach zawierają głoskę [ź], w ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji [ź].
Utrwalanie [tr] w sylabach, zdaniach i rymowance. Karta pracy dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. W ćwiczeniu nie występują głoski [sz, ż, cz, dż] ani [l].
Jest to materiał językowy służący do utrwalania głosek [sz, ż, cz], zawiera wiele wyrazów z grupą spółgłoskową [szcz]. W ćwiczeniu nie występują głoski [s, z, c, dz] ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. Przed przystąpieniem do zajęć logopeda wycina obrazki, które posłużą do ułożenia historyjki obrazkowe, i zdania do każdego obrazka.
W tekście rymowanki i w zdaniach występuje grupa spółgłoskowa [szcz] oraz głoski [sz, ż, cz], w ćwiczeniu nie występują [s, z, c, dz] ani [r]. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji [sz, ż, cz]. Karta dla uczniów klas 4–8 szkoły podstawowej (i gimnazjum). W rymowance, którą czyta uczeń, brakuje niektórych wyrazów na końcu wersów.
Różnicowanie głosek [ś] i [ź] w sylabach i w wyrazach. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. Materiał przeznaczony jest do utrwalania prawidłowej artykulacji tych głosek oraz do różnicowania ich w przypadku terapii mowy bezdźwięcznej. W wyrazach przeznaczonych do wymawiania przez dziecko nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.