Utrwalanie „ć” w wyrazach i zdaniach. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest nazwanie obrazków z prawidłową artykulacją [ć], odgadnięcie rebusów, zapisanie i poprawne odczytanie zdań, które powstały.
Utrwalanie [dź] w wyrazach i w zdaniach. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji głoski [dź]. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest przeczytanie wyrazów i wpisanie ich do diagramu. Następnie uczeń uzupełnia zdania wyrazami z diagramu i czyta uzupełnione zdania. Cały czas zwraca uwagę na poprawność artykulacyjną.
Utrwalanie [ś, ć] w połączeniu z samogłoskami i w grupach spółgłoskowych. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [ś] i [ć], różnicowanie „ć” i „ś” w sylabach i w wyrazach. W ćwiczeniu występują głoski „ć” i „ś”. Materiał przeznaczony jest do utrwalania prawidłowej artykulacji tych głosek oraz do różnicowania ich w przypadku terapii dziecka, które zamienia głoski szczelinowe na zwartoszczelinowe lub zwartoszczelinowe na szczelinowe. W wyrazach przeznaczonych do wymawiania przez dziecko nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Różnicowanie [ś] i [s] w wyrazach w nagłosie. W ćwiczeniu występują głoski [ś] i [s]. Materiał przeznaczony jest do utrwalania prawidłowej artykulacji tych głosek oraz do różnicowania ich. W wyrazach przeznaczonych do wymawiania przez dziecko nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [sz], [cz] w wyrazach – rymowanka. W ćwiczeniu nie występują głoski [s], [z], [c], [dz] ani [r]. Logopeda przygotowuje kartę: wycina „opakowania” i przykleja je w odpowiednich miejscach przy „paczkach”, aby zakrywały to, co jest w środku. Dziecko „otwiera” paczki i nazywa przedmioty, które się w nich znajdują.
Utrwalanie [r] w wyrazach – rymowanka. W ćwiczeniu nie występują głoski [sz], [ż], [cz], [dż]. Logopeda przygotowuje kartę: wycina „opakowania” i przykleja je w odpowiednich miejscach przy „prezentach”, aby zakrywały to, co jest w środku. Dziecko „otwiera” prezenty i nazywa przedmioty, które się w nich znajdują.
Utrwalanie [s], [z], [c], [dz] w wyrazach – rymowanka. W ćwiczeniu nie występują głoski [sz], [ż], [cz], [dż] ani [r]. Logopeda przygotowuje kartę: wycina „opakowania” i przykleja je w odpowiednich miejscach przy „prezentach”, aby zakrywały to, co jest w środku.
Plakat w formacie A3 w trzech wersjach - kolorowy oraz dwie wersje do pokolorowania.
Plakat w formacie A3. Gimnastyka buzi i języka, czyli ćwiczenia aparatu artykulacyjnego dla każdego. Dwie wersje - kolorowa i do pokolorowania przez uczniów.
Plakat w formacie A3. Wersja kolorowa i do pokolorowania przez ucznia.
Utrwalanie [ć] w nagłosie, w śródgłosie i w wygłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. Logopeda prosi, aby dziecko obejrzało obrazki i powiedziało, co one przedstawiają. Następnie prosi dziecko, aby połączyło w pary podobne przedmioty różnej wielkości.
Utrwalanie [ć] w nagłosie i śródgłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r] Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych. Dziecko czyta lub powtarza rymowankę i udaje, że gniecie ciasto dwiema rękami.
Utrwalanie [ć] w śródgłosie. Wierszyk i łączenie kropek. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane, ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkół podstawowych.
Utrwalanie [ć] w zdaniach. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest przeczytanie „zaszyfrowanych zdań”, odkrycie zasady odczytywania „szyfru”, rozszyfrowanie, zapisanie i odczytanie zdań.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.