Utrwalanie [ś] w nagłosie i w śródgłosie. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. W wyrazach przeznaczonych do wymawiania przez dziecko nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [ź] w nagłosie i w śródgłosie. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Celem artykułu jest przedstawienie zasad doboru materiału werbalnego dla etapu utrwalania artykulacji głosek w związkach wyrazowych, zdaniach, tekstach. Artykuł zawiera ogólne wskazówki dla logopedy podczas układania, wybierania materiału językowego.
Utrwalanie [ź] w śródgłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej.
Utrwalanie [ź] w nagłosie. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Na zmianę z dzieckiem rysujemy zioła. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej.
Utrwalanie [ś] w grupach spółgłoskowych. Karta pracy dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. W sylabach i wyrazach przeznaczonych do wymawiania przez dziecko nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Utrwalanie [ś] w sylabach, wyrazach, związkach wyrazowych i w zdaniach. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych (i gimnazjum). Wszystkie wyrazy zawierają grupy spółgłoskowe z głoską [ś], w ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji [ś] w grupach spółgłoskowych.
Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji głosek [ś] i [ź]. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych i gimnazjum. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest przeczytanie zdań. Część z nich zawiera błędy logiczne. Uczeń wykreśla zdania z błędami (w pierwszej części ćwiczenia) i poprawia je przez zamianę niektórych wyrazów (w drugiej części ćwiczenia). W trzeciej części ćwiczenia uczeń buduje z podanych wyrazów dwa zdania – zdanie prawdziwe i zdanie fałszywe.
Utrwalanie [ź] w wyrazach. Karta dla uczniów klas 7–8 szkół podstawowych i gimnazjum. Wszystkie wyrazy użyte w krzyżówce oraz rozwiązanie zawierają głoskę [ź], nie występują w nich inne głoski dentalizowane ani [r]. Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji [ź].
Utrwalanie [ź] w nagłosie i w śródgłosie. Karta dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. W wyrazach użytych w ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
Jest to materiał językowy służący utrwalaniu prawidłowej artykulacji głosek [ś] i [ź]. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych i gimnazjum. W ćwiczeniu nie występują inne głoski dentalizowane ani [r]. Zadaniem ucznia jest przeczytanie wyrazów i wpisanie ich do diagramu. Następnie uczeń uzupełnia zdania wyrazami z diagramu i czyta uzupełnione zdania. Cały czas zwraca uwagę na poprawność artykulacyjną.
Począwszy od 1 września 2017 r. pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w szkole polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych ucznia oraz rozpoznawaniu jego indywidualnych możliwości psychofizycznych i czynników środowiskowych wpływających na funkcjonowanie w szkole. Porządkujemy i przypominamy najważniejsze zmiany, które obowiązują od początku roku szkolnego.
Utrwalanie [r] w wyrazach i w zdaniach. Karta dla uczniów klas 4–8 szkół podstawowych i gimnazjum. Ćwiczenie mogą wykonywać uczniowie, którzy wymawiają prawidłowo wszystkie pozostałe głoski i nie mają kłopotu z artykulacją ćwiczonej głoski, gdy w tekście występują „głoski konkurencyjne” - „l” lub „j”. Zadaniem ucznia jest uzupełnienie zdań czasownikami.
Utrwalanie [ź] w nagłosie i w śródgłosie – wierszyk i łączenie kropek. Karta pracy dla uczniów klas 1–3 szkoły podstawowej. W tekście przeznaczonym dla dziecka nie występują inne głoski dentalizowane ani [r].
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.