Zapraszam do przeglądu nowości z ostatniego tygodnia.
Od dłuższego czasu w debacie publicznej toczy się dyskusja dotycząca ustalania oceny zachowania. Wiele środowisk podnosi, że ocena wyrażana w skali określanej w przepisach powinna być zastąpiona oceną opisową. W sprawie tej wystosowano interpelację do MEiN z zapytaniem czy planowana jest zmiana przepisów i wprowadzenie obowiązkowych ocen opisowych zachowania uczniów w całym systemie edukacji szkolnej. Poznaj odpowiedź MEiN.
Z artykułu dowiesz się m.in.:
Wejście w życie nowego rozporządzenia MEiN z 7 czerwca 2023 r. w sprawie świadectw, dyplomów państwowych i innych druków wywołało dużo zamieszania. Było to szczególnie kłopotliwe, ponieważ projekt rozporządzenia został podpisany na kilka dni przed wydaniem świadectw szkolnych. To jednak nie koniec problemów. Po rozdaniu świadectw, problematyczne okazują się przygotowania do wydania uczniom legitymacji szkolnych. Przypominamy – jeszcze do 12 lipca 2024 r. można wydawać papierowe legitymacje szkolne.
Z tego artykułu dowiesz się m.in.:
Centralna Komisja Egzaminacyjna opublikowała wstępne wyniki przeprowadzonego w maju egzaminu ósmoklasisty. Sprawdź, jak ósmoklasiści poradzili sobie z zadaniami egzaminacyjnymi.
Rzecznik Praw Obywatelskich Marcin Więcek wystosował do kuratorów oświaty prośbę o zwrócenie szczególnej uwagi na to, czy obowiązujące w szkołach statuty są zgodne z obowiązującym prawem. W swoim wystąpieniu powołał się na liczne skargi wpływające do RPO.
Zadzwoń do eksperta, porozmawiaj ze specjalistą i uzyskaj odpowiedź na swoje pytanie!
W Dzienniku Ustaw ogłoszono nowy tekst rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie organizacji roku szkolnego. Uwzględnia m.in. nowelizację dotyczącą wakacji.
Na stronie internetowej Rządowego Centrum Legislacji opublikowano projekt rozporządzenia zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji kształcenia, wychowania i opieki dzieci i młodzieży będących obywatelami Ukrainy. Sprawdź, jakie rozwiązania dotyczące edukacji uczniów Ukrainy planuje resort edukacji.
Na stronie internetowej Ministra Edukacji i Nauki opublikowano podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2023/2024.
W odpowiedzi na interpelację poselską Ministerstwo Edukacji i Nauki udostępniło dane dotyczące zatrudnienia tzw. nauczycieli w przedszkolach i szkołach, liczby uczniów objętych nauczaniem indywidualnym oraz działań podejmowanych w związku z utrudnionym dostępem do lekarzy psychiatrów dla dzieci oraz dostępem do poradni psychologiczno-pedagogicznych.
Ministerstwo Edukacji i Nauki opublikowało komunikat, w którym przypomina, że każdy uczeń do ukończenia 18 roku życia podlega obowiązkowi nauki i ma zapewnione miejsce realizacji tego obowiązku w publicznej szkole ponadpodstawowej. Sprawdź, jakie są zasady przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego do szkół ponadpodstawowych na rok szkolny 2023/2024.
Do ponownych konsultacji publicznych został skierowany projekt zmian w zakresie podstawy programowej wychowania fizycznego. Proponowane zmiany obejmują wprowadzenie testów sprawnościowych uczniów klas IV-VIII szkoły podstawowej i uczniów szkół ponadpodstawowych oraz wpisywanie ich wyników do systemu teleinformatycznego „Sportowe Talenty”. Konsultacje potrwają do 6 lipca 2023 r. a zmiany zmiany zacząć obowiązywać od roku szkolnego 2023/2024.
UWAGA! Przeczytaj aktualny artykuł:
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.