Zapraszam do przeglądu nowości z ostatniego tygodnia.
Mądra i praktyczna indywidualizacja pracy na lekcji w zróżnicowanym zespole to nie lada wyzwanie. To nie tylko celne rozpoznanie potrzeb każdego dziecka, lecz także zróżnicowanie metod aktywizujących, jakimi posługujemy się do zrealizowania zaplanowanych zajęć czy też sprawiedliwe ocenianie. Przedstawiamy serię 3 artykułów, które w praktyczny sposób przedstawiają sposoby na indywidualizację pracy i które pomogą każdemu nauczycielowi zrozumieć, czym tak naprawdę jest edukacja włączająca.
Ministerstwo Edukacji i Nauki informuje, że trwają prace nad opracowaniem wykazu obowiązkowych dokumentów, które muszą wypełniać dyrektorzy oraz nauczyciele. Stworzenie takiego katalogu ma na celu odbiurokratyzowanie systemu pracy w szkole. Sprawdź szczegóły.
Opublikowany w grudniu 2022 r. raport z kontroli w zakresie kształcenia uczniów niesłyszących i słabosłyszących wykazał niedostosowanie systemu kształcenia do potrzeb uczniów z tym rodzajem niepełnosprawności. Z kontroli wynika, że w latach 2019-2022 system kształcenia nie zaspokajał zróżnicowanych potrzeb uczniów z niepełnosprawnością słuchu, choć powszechny i równy dostęp do wykształcenia zapewniają im konstytucja oraz Konwencja o prawach osób niepełnosprawnych. W związku z tym, do Ministerstwa Edukacji i Nauki wpłynęły liczne interpelacje dotyczące edukacji uczniów niesłyszących i słabosłyszących. Sprawdź, jak MEiN odpowiada na pytania dotyczące dostosowania systemu edukacji do potrzeb uczniów z wadami słuchu.
Dowiedz się, jak MEiN odpowiada na pytania:
Przeczytaj również:
Na portalu ePedagogika.pl dostępne są nowe ebooki z serii Profilaktyka w szkole. Zachęcamy do ich pobierania i korzystania z praktycznych wskazówek i narzędzi w codziennej pracy.
Urząd Komisji Nadzoru Finansowego (UKNF) zaprasza szkoły na wszystkich etapach edukacyjnych, inne placówki oświatowo-wychowawcze, a także biblioteki publiczne do udziału w międzynarodowej kampanii z zakresu edukacji finansowej Global Money Week (GMW) – Światowy Tydzień Pieniądza.
Przypominamy, że tegoroczni maturzyści mogą poznać listę pytań jawnych, na maturze z języka polskiego. Komunikat w sprawie listy jawnych zadań egzaminacyjnych w części ustnej egzaminu maturalnego z języka polskiego, jest ogłaszany nie później niż do dnia 1 września roku szkolnego poprzedzającego rok szkolny, w którym jest przeprowadzany egzamin maturalny. Przypominamy, że lista pytań na egzamin maturalny w 2023 r. została zaktualizowana. Pobierz aktualną listę pytań jawnych na maturze z języka polskiego w 2023 r.
Zapraszamy do obejrzenia czteroczęściowego szklenia video poświęconego interwencji kryzysowej w szkole.
Absolwenci przystępujący do egzaminu maturalnego po raz pierwszy od kilku lat będą musieli zdawać także egzamin ustny. Z uwagi na to, że w toku nauki w szkole ponadpodstawowej przez wiele miesięcy uczyli się zdalnie, MEiN zdecydował o zmniejszeni liczby pytań w puli.
Obchodzony 3 marca Światowy Dzień Słuchu ma na celu zwiększenie świadomości na temat problemów ze słuchem oraz promowanie działań na rzecz poprawy jakości życia osób z uszkodzonym słuchem. Przeczytaj artykuły dotycząc pracy z uczniami z wadami słuchu i pobierz karty pracy z ćwiczeniami dotyczącymi percepcji słuchowej.
Zadzwoń do eksperta, porozmawiaj ze specjalistą i uzyskaj odpowiedź na swoje pytanie!
Na stronie internetowej Ośrodka Rozwoju Edukacji zamieszczono zaproszenie do udziału w nowym programie stypendialno-rozwojowym Fundacji BNP Paribas dla aspirujących absolwentów szkół podstawowych, którzy chcą kontynuować naukę w dobrych liceach w większych miastach, a dla których byłoby to niemożliwe bez wsparcia finansowego. Rekrutacja trwa do 16 kwietnia 2023 r. Poznaj szczegóły.
© ePedagogika.pl - Portal dla pedagogów i wychowawców z pasją.