W kolejnej części artykułu przedstawiamy mechanizmy społeczne przyczyniające się do wzmacniania przejawów przemocy rówieśniczej. Co decyduje, że myślący, wrażliwy młody człowiek potrafi stać się sprawcą przemocy, albo częścią „publiczności”, zachęcając sprawcę do aktów agresji? Gdy porozmawiać z takim uczniem na osobności, to zupełnie nie przypomina buchającego emocjami i podjudzającego do przemocy nastolatka. A jednak…
Pozostało jeszcze 96 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Danuta Pyrdoł
Lider zmian MEN w zakresie pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi. Nauczyciel dyplomowany z ponad 20-letnim stażem pracy z dziećmi mającymi problemy w uczeniu się oraz z doświadczeniem w aktywizacji zawodowej dorosłych i w pracy z uczniami dwujęzycznymi. Autorka projektów edukacyjnych i materiałów dla nauczycieli z zakresu metod aktywizujących, Problem Based Learning, praw człowieka, antydyskryminacji.