Wiedza na temat mechanizmów przemocy, znajomość skutecznych programów profilaktycznych oraz umiejętne z nich korzystanie, systematyczność i spójność działań mogą pomóc szkole poradzić sobie z problemem. Niniejszy artykuł pokazuje działania jednej ze szkół, której działania w tej materii okazały się skuteczne.
Pozostało jeszcze 95 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Bożena Małkowska-Baranowska
Pedagog, nauczyciel dyplomowany. Trener psychologicznego warsztatu grupowego, instruktor programu profilaktycznego III Elementarz czyli Siedem kroków, autor i realizator warsztatów dla dzieci, młodzieży i rodziców, trener Treningu Zastępowania Agresji ART wg Goldsteina.