W ostatnich latach zwiększa się populacja dzieci i młodzieży z chorobami przewlekłymi. Szacuje się, że z długotrwałym problemem zdrowotnym zmaga się około 20% uczniów. Zdecydowana większość uczniów obciążonych problemami zdrowotnymi uczęszcza do szkół ogólnodostępnych. W artykule zwrócono uwagę na trudności i ograniczenia tej grupy uczniów w funkcjonowaniu szkolnym.
Pozostało jeszcze 96 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: dr Agnieszka Małkowska-Szkutnik
Pedagog, psycholog, dr n. humanistycznych w zakresie pedagogiki; psychoterapeuta. Pracuje jako adiunkt w Katedrze Biomedycznych Podstaw Rozwoju i Seksuologii Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego. Współpracuje z Centrum Edukacyjno-Terapeutycznym EduSmyk. Od 2004 r. należy do polskiego zespołu międzynarodowej sieci badawczej HBSC (Health Behaviour In School-Aged Children a WHO Collaborative Study), w grupie roboczej „School” i „Chronic Conditions”. Jej zainteresowania naukowe dotyczą wsparcia społecznego, jakości życia związanej ze zdrowiem, a w szczególności funkcjonowania w szkole uczniów z chorobami przewlekłymi. Jest autorką lub współautorką kilkudziesięciu publikacji naukowych