Lekcja stanowi kontynuację zajęć „Klasa na wyspie” i refleksji na temat organizacji życia grupy. Dzieci zastanawiają się nad tym, w jaki sposób mogą pomagać i przyczyniać się do dobrego funkcjonowania zespołu. Uczą się mówić o własnych potrzebach i prosić o pomoc w obszarach, w których jej potrzebują.
Pozostało jeszcze 91 % treści
Aby zobaczyć cały artykuł, zaloguj się lub zamów dostęp.
Uzyskaj dostęp do portalu ePedagogika – czekają na Ciebie:
- Profesjonalne narzędzia do zajęć specjalistycznych i scenariusze na zajęcia z uczniami, rodzicami i nauczycielami
- Inspirujące artykuły, które poszerzą Twój warsztat pedagoga
- Bogata baza porad udzielanych przez psychologów, pedagogów specjalnych
i prawników
Uzyskaj dostęp do portalu »
Masz już dostęp?Zaloguj się
Autor: Olga Sosnowska
Nauczycielka etyki i pedagog w Szkole Podstawowej nr 143 w Warszawie. Przez kilkanaście lat pracowała jako terapeutka i nauczycielka edukacji początkowej dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Ukończyła Wydział Filozofii UW, a następnie kształciła się podyplomowo na Wydziale Psychologii UW w zakresie rehabilitacji dzieci z dysfunkcjami rozwojowymi i na Wydziale Pedagogiki UW w studium edukacji początkowej. W codziennej pracy największy nacisk kładzie na dialog i nawiązanie opartej na zaufaniu relacji z uczniami. Stara się pracować interdyscyplinarnie, pokazując dzieciom powiązania między dziedzinami wiedzy